Чатботът на OpenAI ChatGPT е обявен за най-високо функциониращия езиков модел (LLM) от този вид, включващ множество източници на данни, включително интернет, книги, статии и списания.

Той е в състояние да предостави отговори на почти всяко запитване, да се коригира, ако е необходимо, и - както е изпробвано от множество потребители в различни социални медии, да участва в дебати с тях.

През последните месеци сме свидетели на надпревара на кандидати, които се борят за титлата най-добър LLM, като всеки от тях се надява да измести действащия шампион, пише Euronews.

Ето някои от потенциалните съперници на ChatGPT, които са продукт на европейски създатели.

Starcoder

Разработен от Hugging Face и ServiceNow, Starcoder е специализиран в генерирането на кодове за разработчици.

Той е създаден по-скоро като конкурент на чатботове като Bard AI и Amazon CodeWhisper и според неотдавнашна публикация в блога на сайта ServiceNow е бил "обучен с трилион токена от разрешен лицензиран изходен код, обхващащ над 80 езика за програмиране".

Инвеститори наливат милиарди в AI стартъпи, които още нямат бизнес планГолемите сделки идват бързо и яростно, но ще издържат ли повечето стартиращи компании на натиска?

В блога се обяснява, че StarCoder може да въведе в приложенията програмиране по двойки, подобно на генеративния изкуствен интелект, с възможности, включващи текст към код и текст към работен поток.

"Платформата дава на професионалните софтуерни инженери възможност да се справят с най-сложните предизвикателства в областта на програмирането и възможност на разработчиците да създават нов софтуер независимо от техническите им способности", се допълва в блога.

Hugging Face е базирана в Париж и Ню Йорк и се ръководи от родения във Франция главен изпълнителен директор Клеман Делангу и главния технически директор Жулиен Шомон, допълва Euronews.

Neuroflash

Neuroflash се представя като "генератор на текстове и изображения с изкуствен интелект номер 1 в Европа", като почти половин милион потребители разчитат на нейните услуги.

Най-силният акцент в тази базирана в Германия компания, е това, че AI трябва е в помощ на човека, а не обратното.

Мотото на Neuroflash е: "В центъра на всичко е човекът".

Скрита армия наемни работници обучава системите за изкуствен интелект как да анализират данни

Бизнесът стартира първия си "AI писател" през март 2022 г., няколко месеца преди ChatGPT да се появи на пазара.

Като съчетава големи обеми от данни, обработка на естествен език, машинно обучение и невропсихология, Neuroflash твърди, че може да помогне на компаниите да създават съдържание, което подкрепя идентичността и позиционирането на тяхната марка.

Технологията е разработена предимно за подпомагане на професионалистите в областта на писмения език, като прави работата им по-бърза и по-лесна.

В сравнение с пораждащата притеснения концепция на някои чатботове, които се предлагат в момента, има нещо успокояващо в баланса, който тази платформа предлага между човешкия интелект и поддържащата ефективност на изкуствения интелект, допълва Euronews.

Aleph Alpha

Германският стартъп Aleph Alpha работи по създаването на обясним и проверим изкуствен интелект - нещо, което според компанията в момента липсва на други модели.

Например, докато модели като ChatGPT и GPT-4 могат да ни дадат отговори, за крайния потребител може да е трудно да разбере процеса, през който е преминал AI, за да стигне до заключението си.

Това от своя страна създава огромни проблеми, свързани с пристрастността и ограничава функционалността на тези системи, когато става въпрос за професии като право и медицина.

Професиите, които AI няма как да ни отнемеВсе още има неща, на които AI не е способен - задачи, които изискват изразени човешки качества

Aleph Alpha разработи AtMan - функция, съвместима с нейните Luminous LLM. Тя прави резултатите обясними, както и премахва приоритета на информация от ненадеждни източници.

"AtMan е нашият метод за манипулиране на вниманието на входна последователност (това може да бъде лексема, дума или дори цяло изречение), за да насочим прогнозата на модела в различна контекстуална посока", обяснява компанията. "С AtMan може да манипулирате вниманието и в двете посоки, като потискате или усилвате входната последователност", обясняват създателите на модела.