"Това е първото правителството, което приоритизира пътищата, защото пълненето на дупки е една голяма дупка", заяви Росен Плевнелиев, министър на регионалното развитие и благоустройството след срещата си в хотел "Шератон" с европейските посланици.

Той заяви, че смисълът е да се наливат пари в магистрали, а не в дупки и допълни, че най-голямата дупка на България е АЕЦ "Белене", която е погълнала 2 млрд. лв. и с тези пари е можело да имаме три магистрали. Министърът поясни, че имаме 67 млн. лв. за запълване на дупки, направени са поименни списъци, пратени по регионите и какво успеем, ще направим.

Решението е, според министъра, и в специалната програма за пътна рехабилитация, която е планирана за около 1 млрд. евро и тези средства трябва да се набавят от преразпределение на парите от ЕС, предназначени за България.

Разплащането със строителните фирми върви по график - 124 млн. лв. са разплатени до момента, а тази седмица - още 6 млн. лв. ще бъдат насочени към малките строителни фирми, като общо до края на март сумата от дълга към тях ще стане 130 млн. лв.

До края на 2010 г. ще бъдат разплатени около 200 млн. лв., съобщи министърът. Няма да спира работата по АМ "Марица" и "Околовръстния път", строителните работи по "Марица" трябва да приключат на 15 август, като проектът по нея ще струва 32 млн. лв.

Работата по "Околовръстния път" пък трябва да приключи на 12 юни. Министърът бе категоричен, че парите, предназначени за пътища, няма да бъдат пренасочвани за други цели.

Източник: БГНЕС