Сигурността и спокойствието са най-търсени при покупката на жилище в комплекс с контролиран достъп у нас. След това се нареждат: на второ място - комуникативността и местоположението, на трето - гледката, на четвърто - околната среда (зеленина, чист въздух), на пето – допълнителните удобства, които спестяват време на заетия човек, на шесто - архитектурната концепция, на седмо - социалният статус на съседите.

Цената е на едно от последните места при избор на жилище в затворен комплекс. Това показват резултатите от неформалното проучване на Winslow Developments (Уинслоу Дивелъпмънтс) – инвеститор в първия екологично проектиран комплекс у нас Winslow Gardens (Уинслоу Гардънс). От компанията споделят, че проучването е сред техни потенциални и настоящи клиенти, но то отразява в много голяма степен предпочитанията и профила на хората, които искат да живеят в затворен комплекс.

Липсата на непознати във входа и на детската площадка са част от критериите за „спокойствие”, които се свързват с комплексите от затворен тип. Бързият достъп до центъра и същевременно просторната гледка към Витоша са предпочитани от динамичните клиенти. Зелени площи, ниско строителство, голямо отстояние и липса на коли между сградите са също търсени критерии.

Сред допълнителните удобства на комплексите клиентите изброяват личното парко-място, магазините, химическото чистене, СПА центъра, игрището за минифутбол и баскетбол и басейна - само на броени метри от дома.

84% от клиентите на Winslow Gardens са семейни. Близо 60% от тях имат деца. Затова наличието на детска занималня, площадка за игра, безопасни алеи, парк и антиалергични растения в затворения комплекс са важни удобства за тях, споделя Ласка Ненова, Търговски директор на Winslow Developments.

От компанията допълват, че над 60% от хората, закупили жилище в Winslow Gardens, са собственици на малък и среден бизнес. 31% заемат ръководни позиции в български и международни компании. Най-много са заетите в сферата на услугите (45%), като преобладаващата част от тях са в IT бранша. Следват ги работещите в сферата на търговията - 22%.

Недвижими имоти, маркетинг и реклама, политика, банки и финанси, юридически науки и архитектура са сред останалите сфери на дейност на купувачите.