Инвестициите в търговски площи в големите центрове за продажба на дребно в цяла Европа са достигнали почти 28 млрд. евро, което е ръст от 7% на годишна база. Според проучването на Jones Lang LaSalle най-предпочитани от инвеститорите са били големите градове.

Инвестициите за последното тримесечие на изминалата година са намалели заради увеличените разходи, показва още проучването. Регистрираните 6.6 млрд. евро инвестиции в търговски площи са значително по-ниски от отчетените 10.1 млрд. евро за същия период година по-рано.

Най-голям принос в общите инвестиции в търговски площи се пада на германския пазар, който генерира над 26%, или приблизително 7.3 млрд. долара.

Руският пазар остава и през изминалата година един от най-активните в световен мащаб, подхранван от желанията на инвеститорите, ориентирани към страните от Източна Европа за бърза и голяма печалба.

Турция също набира инерция и става все по-предпочитана, като инвестициите за 2007 г. са се увеличили и са достигнали почти 1 млрд. евро.