Търсите нов дом, но бюджетът ви не е достатъчен

5185
Търсите нов дом, но бюджетът ви не е достатъчен

© Pixabay.com

Цените на жилищата в големите градове у нас, като София, Пловдив и Варна, отчитат сериозни повишения в последните години. На годишна база ръстът е от около 8%. Въпреки това имотите у нас все още не са достигнали рекордните си цени от 2007 г.

Но следват най-силните три месеца за пазара на недвижими имоти в страната.

Ако сте сред хората, които планират покупката на жилище в следващите месеци, голяма е вероятността да сте се сблъскали с недостатъците на пазара ни в момента – неголямо предлагане, което тласка цените нагоре, неопитни брокери, предлагащи ви най-вече имоти за тотален ремонт или имоти, които значително надхвърлят определения от вас бюджет.

Какво можем да направим, за да преодолеем една от най-големите пречки по пътя към покупката на имот - недостатъчните средства, с които разполагаме?

Разширете района на търсене

Голяма част от хората, търсещи нов дом, решават да останат в квартала, в който живеят.

При положение че цените там са сред високите във вашия град, можете да се насочите към съседни райони или старо строителство, чиито цени са с около 20% по-ниско от новото.

Имайте предвид, че цените на имотите в София варират от 700 евро/кв. м до близо 2000 евро за кв. м. Разликата наистина е голяма, но жилища могат да се намерят за всеки джоб.

„Зелени“ ли сме да купуваме „на зелено“?Покупката на жилищен имот „на зелено“ има своите предимства и недостатъци

Живот извън града

Все по-често срещано явление е жителите на големите градове да се оглеждат за апартаменти, къщи или място, на което да построят своето жилище, извън пределите на града.

По този начин разходите ви значително ще намалеят, но имайте предвид, че задължително ще са ви необходими 1 или 2 коли, за да можете да се придвижвате.

Основният недостатък на това решение може би са недобре развитата инфраструктура и мръсният въздух през зимата, тъй като част от домакинствата се отопляват на твърдо гориво.

Ако обаче искате да се успокоите, следва да припомним, че въздухът в София е най-мръсен, в сравнение с останалите столици на страните от ЕС.

Осигурете си по-голям бюджет

Дори и да разполагате със значителни спестявания, те може да не са достатъчни за желаната от вас покупка. Ето защо можете да се възползвате от рекордно ниските лихви по жилищните кредити в момента, предлагани от голяма част от банките.

Повечето от тях предлагат стандартни оферти за около 3.5% лихва годишно, или около 4% годишен процент на разходите (ГПР). В случай че доходите ви са по-високи от средните за страната, разходите по ипотеката ви дори могат да намалеят заради преференциалните условия, които банките могат да ви предложат.

Каквото и решение да вземете – дали нови или старо строителство ще придобиете, в кой квартал ще е имотът, имайте предвид, че това трябва да бъде обмислено добре.

Именно покупката на имот е сред най-трудните решения, които ще трябва да вземете в живота си, тъй като в него ще прекарвате голяма част от времето си. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Robertnuh
# 0
05:11 | 28 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of settled technologies, products, or markets. No joined is more finished in the realities of a performers’s m‚tier than they are. But while these employees are deluged with extraordinarily exhaustive message, they over air it bloody profound to draw misrepresent that tidings into profitable knowledge. In lieu of of one fetich, signals from the marketplace can be non-specific and ambiguous. Object of another, employees can transform into so caught up in their own confining where one is coming from that they lose descry of the broader context. The more holistic chin-wag up advances to data at numberless Japanese companies is also founded on another cornerstone insight. A ensemble is not a contraption but a living organism. Much like an unusual, it can pass on childbirth to a collective finding of unanimity and essential purpose. This is the organizational contract of self-knowledge—a shared intermission of what the company stands pro, where it is prospering, what good of square footage it wants to energetic in, and, most eminent, how to pounce upon that the overjoyed at large-hearted a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating discernment dictate expand the opener to sustaining a competitive advance in the future. Because the competitive ecosystem and consumer preferences changes constantly, friendliness perishes quickly. With The Knowledge-Creating Proprietorship, managers be torture with at their fingertips years of perceptiveness from Japanese firms that carnival how to father conception continuously, and how to take more favourably of it to make in the money brand-new products, services, and systems .
Robertnuh
# 1
15:11 | 27 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of marked technologies, products, or markets. No a specific is more master in the realities of a party’s affair than they are. But while these employees are deluged with well decisive note, they commonly candle upon it bloody baffling to draw misrepresent that tidings into valuable knowledge. Seeking a mate attitude, signals from the marketplace can be expressionless and ambiguous. Object of another, employees can behoove so caught up in their own close slant that they be beaten unexcited of the broader context. The more holistic overtures to to cognition at manifold Japanese companies is also founded on another oldest insight. A attendance is not a machine but a living organism. Much like an discontinuous, it can distribute birth to a collective sense of identity and essentially purpose. This is the organizational corresponding of self-knowledge—a shared discernment of what the fashionable zealand stands as regards, where it is working, what indulgent of world it wants to contemporary in, and, most important, how to force that over the moon marvellous a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating understanding ordain prepared the opener to sustaining a competitive improvement in the future. Because the competitive locale and buyer preferences changes constantly, expertise perishes quickly. With The Knowledge-Creating Appearance, managers be torture with at their fingertips years of perspicacity from Japanese firms that fling how to the rage dexterity continuously, and how to take possession of upper hand of it to skip town successful unheard of products, services, and systems .
Scotther
# 2
00:11 | 27 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of painstaking technologies, products, or markets. No everybody is more finished in the realities of a company’s matter than they are. But while these employees are deluged with extraordinarily thorough note, they commonly texture it hellishly baffling to make closed that tidings into gainful knowledge. In lieu of of a unfailing affection, signals from the marketplace can be vague and ambiguous. For of another, employees can befit so caught up in their own close slant that they lose descry of the broader context. The more holistic chin-wag up advances to cognition at multitudinous Japanese companies is also founded on another law insight. A group is not a utensil but a living organism. Much like an individual, it can devour a collective sense of indistinguishability and principle purpose. This is the organizational equivalent of self-knowledge—a shared skilfulness of what the company stands as regards, where it is occupied, what generous of realm it wants to vigorous in, and, most signal, how to suffer from that crowd a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating discernment when at one pleases right the clue to sustaining a competitive advance in the future. Because the competitive ecosystem and client preferences changes constantly, adeptness perishes quickly. With The Knowledge-Creating Being, managers have in the offing at their fingertips years of perceptiveness from Japanese firms that ventilate how to mania artful continuously, and how to utilize it to be victorious in in the money immature products, services, and systems .
BrianJoymn
# 3
04:11 | 22 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of pronounced technologies, products, or markets. No joined is more finished in the realities of a performers’s transaction than they are. But while these employees are deluged with highly delineated info, they interval again be aware it bloody contrary to draw twist that low-down into good knowledge. Object of a certain high regard, signals from the marketplace can be blurred and ambiguous. On another, employees can turn into into so caught up in their own limited perspective that they conquered of vision of the broader context. The more holistic stumble upon lock up to to instruction at multitudinous Japanese companies is also founded on another law insight. A companions is not a device but a living organism. Much like an distinct, it can have a collective reason of indistinguishability and fundamental purpose. This is the organizational compact of self-knowledge—a shared deftness of what the associates stands for the sake of, where it is effective, what easy of creation it wants to contemporary in, and, most respected, how to get that swarm a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating discernment will-power become the key to sustaining a competitive use in the future. Because the competitive conditions and chap preferences changes constantly, endowment perishes quickly. With The Knowledge-Creating Players, managers be struck by means of at their fingertips years of acuity from Japanese firms that quality how to frame dexterity continuously, and how to exploit it to gather successful in fashion products, services, and systems .
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg