На световния туристически пазар няма паника, заяви председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова на пресконференция след първото заседание на Държавно-обществената комисия по въпросите на туризма. По думите й всяка страна, според своите възможности, ще вложи допълнително средства за реклама, за да могат да бъдат атакувани конкретни пазари. Приоритетно страните се обръщат към своите съседи, към вътрешните си пазари, към възможността да бъдат представени по-къси дестинации, по-кратки и по-евтини почивки.

Това са световните тенденции, заяви Крушкова. Според нея е малко вероятно да има голям ръст на далечните дестинации, на скъпите туристически услуги и на масовите пътувания. Двата сегмента, които ще запазят ръст през следващата година, са суперлуксозните пътувания и евтиният туризъм, прогнозира Крушкова. Според нея България в този смисъл има своето място и начинът, по който страната ще представи туристическия си продукт, в голяма степен ще определи следващата туристическа година.

Искаме да се насочим към тези пазари, които показаха през тази година, че има определен ръст - съседните страни, централноевропейските и скандинавските страни, каза Крушкова. По думите й в нашия обсег на интерес остават Германия и Великобритания, както и Русия.

Тя заяви, че вчера на среща на представителите на туристическия бизнес е постигнато общо становище да се предложи да отпадне регистрацията по категории А,Б,С за съответните туроператорски фирми, защото се смята, че това ще донесе допълнително объркване при пререгистрацията и прекатегоризирането им.

Стефан Шарлопов, представител на туристическия бизнес, каза, че на днешната среща е предложено надграждане на съществуващия национален туристически продукт с неща, които ги имаме, но не са разработени - като балнео-, спа и уелнес туризъм. В България имаме много минерални извори, история, етнография, културно-историческо наследство, вино, религия, и имаме амбицията да изградим нова визия за националния туристически продукт и да излезем с ново послание - "България - целогодишна дестинация", заяви Шарлопов.

Източник: БТА

Още по темата:

Калфин иска повече пари за туристическа реклама