Българският туристически бранш е потърпевш от фалита на европейските авиокомпании. Причината е, че когато един превозвач изпадне във финансова несъстоятелност, туроператорите са принудени да плащат от джоба си обезщетенията на клиентите. Ощетени са и всички пътници, които не почиват организирано.

Миналата година фалитът на две големи компании предизвика сериозен удар по туристическия бранш и клиентите. Испанската авиокомпания Spanair и унгарската Malev оставиха на летищата хиляди пътници, а обезщетение получиха малцина. Ощетени бяха и десетки български пътници и туристически агенции.

Според сега действащото европейско законодателство, при фалит на самолетна компания се обезщетяват само тези пътници, закупили билети с кредитна карта, а на тези, които са част от организирана почивка, им се изплащат пари от застраховката туристическа отговорност.

По данни на Евростат един пътник губи средно по 800 евро при фалит на самолетна компания, съобщи ТВ7.

От липсата на защита през последните десет години са ощетени около два милиона европейски граждани, потребители на въздушни транспортни услуги. За същия период са фалирали близо 80 европейски авиопревозвачи.