Близо десетилетие след своя дебют, Instagram най-накрая предприема основни стъпки за защита на младите потребители.

От тази седмица приложението, което е собственост на Facebook, ще пита новите потребители за рождената им дата при създаване на регистрация.

Досега Instagram изискваше от потребителите единствено да посочват дали са на 13 или повече години но без да предоставят точната си рождена дата.

Instagram има политика, която поощрява анонимността, включително това, че всеки може да се представя под каквото си иска име в платформата, пише CNN.

Така както се случва при много други онлайн услуги, редица потребители лъжат за възрастта си, само за да успеят да си направят регистрация в приложението.

„Запитването за тази информация ще помогне в превенцията на това малолетни да се присъединяват към Instagram, ще държи младите хора в безопасност и ще даде възножности за повече изживявания, съобразени с възрастта като цяло”, посочват от Instagram чрез публикация в блога си.

Приложението ще използва информацията за възрастта на на потребителите, за да предоставя опции за допълнителни настройки за поверителност, като разрешаването на съобщения само от хора, които вече следват в платформата.

Услугата за споделяне на изображения беше критикувана, че не проверява възрастта на потребителите си, което повишава риска младите хора да бъдат излагани на съдържание, което не е подходящо за тях. Освен това старата политика позволяваше на Insagram да събира данни за потребители под 13-годишна възраст.

В САЩ същестсува закон, който ограничава компаниите да събират данни за лица под 13-годишна възраст. Законът е приет през 1998 г., но през 2012 г. беше допълнен, за да обхване повече видове компании и новите технологии, като мобилните устройства и системите за таргетиране на реклами.

Instagram очаква таргетирането на рекламни послания да стане по-акуратно в резултат на промените. Това може да се окаже особено полезно за продукти, които са предназначени за определена възрастова група, като алкохолни напитки или хазарт.

Досега Instagram таргетираше тези видове реклама за хора, при които е „уверен”, че са на подходяща възраст.

Компанията установявала възрастта на потребителите, чийто Instagram акаунти са свързани с Facebook, където рождената дата е задължително условие за регистрация.

Инфлуенсърите в социалните мрежи - вдъхновение или напаст?Дигиталната епоха, в която живеем, роди един нов вид знаменитости – инфлуенсърите в социалните мрежи

Новото изискване бележи поредния ход, който доближава Instagram до основното приложение на компанията Facebook.

Рождените дати са нещо, което присъства в Facebook още от самото начало, като компанията редовно поощрява потребителите да си честитят празниците именно чрез платформата.

Instagram посочва, че няма да прави рождените дати на потребителите видими за останалите, използващи приложението.

Ако потребителите са свързали акаунта си с този в Facebook, компанията автоматично ще използва посочената рождена дата.