Casaviva е месечно и разкрива най-новите тенденции в интериорния и мебелния дизайн, идеи и решения, които правят дома изискан и уникален.

Преди да оглави българската редакция на Casaviva, дъщерята на бившия футболист на Левски Руси Гочев Жаклин Гочева е работила за водещото немско архитектурно списание AD Architectural Digest, по-късно е била част от редакциите на Vogue и Vanity Fair.

Как от дипломиран архитект станахте журналист?

Аз не само съм дипломиран архитект със специализации интериорен дизайн и сценография, но второто ми висше образование е публицистика и комуникации. В публицистичния бранш се оказах по много интересен начин: както казва Пикасо: „Аз не търся. Аз намирам".

Така в цяла Германия бях единствената, която имаше комбинацията от именно тези две специалности и ме издириха от AD Architectural Digest - световно водещо интериорно и архитектурно лайфстайл списание. На тяхното предложение не можах да откажа! Оттам издателската къща Conde Nast ми предложи пост във Vogue, след което участвах и в излизането на Vanity Fair на немския пазар.

Какво ви отведе в Германия?

Тъй като съм израснала в Австрия, имах естественото влечение да завърша и висшето си образование в немскоговоряща страна. Но не Германия като такава ме привлече, а Берлин като невероятно разнообразен град! Та така решението, което взех, не беше нито спонтанно, нито пресметливо, а чисто интуитивно. Бях решила да следвам креативна професия - и за мен нямаше по-креативен и освободен от всякакви предразсъдъци град!

А какво ви върна тук?

Желанието да отдам от видяното и преживяното на родината ми. Не бях отишла с настройката да остана да живея извън България. Но въпреки че се задържах по-дълго от първоначално замислено - 8 години, реших, че е дошъл моментът и че всяка мечта, която исках да постигна там, я бях постигнала.

На 27 години съм, смятам че сега е моментът, в който мога не само да приемам, а и да отдавам... Не ми се нрави мисълта, че талантливи хора бягат от България вместо да се опитат да отдадат от своите виждания и идеи тук, където най-вече има нужда от тях.

За вашия дом. Кой живее там - лайфстайл редактор или архитект?

Аз. Самата аз. Но тъй като по душа съм дизайнер, аз не само упражнявам тази професия, аз я живея. Всичко около мен е направено по мой вкус и стил и най-вече страст... която превръща моя дом в именно мой!

Защо в Casaviva смятате, че страстта се превръща в дом?

Всеки е свободен в собствената си идилия и собствения си замък. У дома се чувстваме неподправени и изживяваме страсти, които понякога се притесняваме да покажем на околния свят. Умишлено измислих точно тези думи да са водещи, с които да се свързва Casaviva, понеже „страст" и „дом" вървят ръка за ръка. Това са силни думи и преживявания.

А жалкото е, когато хората просто поставят мебелите и аксесоарите около себе си от чиста нужда и без замисъл. Дори да нямаш финансовата възможност, винаги можеш с малко страст и ентусиазъм да превърнеш най-близката си околност в шедьовър.

Има ли разлика между Casaviva в Италия и тук, в България?

Разликата е там, че Casaviva Италия е водещото интериорно списание там от повече от 35 години и хората имат доверие в него. Италианците спазват по-класическата линия на правене на интериорно списание. Докато в България ще е нужно да се докажем на пазара със ентусиазмът, с който го издаваме и влагаме много от себе си.

Тук залагаме на изненадата и комбинацията от класика и модернизъм, на идеи, които да вдъхновяват и да подтикнат за движение в посока интериорът да не е просто жилищно помещение, а огледало на личността, която живее там!

Какво ви различава от конкурентите на пазара?

Не мисля че може да се говори за реална конкуренция на българския пазар, тъй като въпреки мнoгoбройните списания, всяко поддържа своя стил - някои повече, други по-малко. Casaviva се отличава със разнообразието на теми, които предлага извън интериорни решения.

В него може да намерите култура, дизайн, нови тенденции, също така известни и стилни личности, които разкриват своят собствен стил, виждане и начин на живот. При нас няма пошлата показност на мъртви интериори, а пълни с живот светове!

Кой, според вас, е най-силният ви конкурент тук?

Смятам, че по този въпрос вече изказах мнение. Няма „най-силни" и „най-слаби". Всеки има своят стил. Но ние сме със самочувствие, че сме нещо уникално във визията и начина на подход, който предлагаме на читателя. Поредността, с която е замислена концепцията на самото разлистване на списанието, те хваща за ръка и те води от начало до край, без да се чувстваш изгубен на чужд терен.

Какво показват първите ви месеци в България?

Жаждата, с която се консумира Casaviva като нещо ново и свежо, показва нуждата на българина от красота. Чисто и просто от свежест в живота си. Сега е времето, в което всеки иска да покаже какво има и на какво е способен.

Собствените визии ги изживяваме и не само в начина на обличане, а и в начина на обличане на собствения дом. Красотата не е порок - тя е нещо, към което човек се чувства естествено привлечен. И вече не го е срам да го покаже чрез хубава мебел и стилно обзавеждане.

Имате ли скрит коз, който още не сте извадили?

Със сигурност бликам от идеи, които, по една или друга причина, съм преценила, че все още не желая да изложа на показност. Но бъдете сигурни, че еднотипността не е присъща за мен и не смятам, че е от полза в свят, който непрестанно се променя.

Източник: men.bg