10 полезни съвета, когато обмисляте собствен бизнес

Обмисляте собствен бизнес? Ето няколко важни съвета, на които трябва да последвате:
Стъпка 1: Решете какъв продукт или услуга ще предлага вашият бизнес
За да решите най-правилно това, отговорете си на няколко въпроса:
- Какво имате да предложите?
- Какво ви прави експерт?
- Имате ли необходимите образование и опит, за да бъдете успешен или се нуждаете от обучение? Дали продуктът или услугата е нещо, от което има нужда?
- Това сезонен продукт или услуга ли е или може да се ползва целогодишно?
- Дали това е прищявка или е нещо, което ще продължи във времето?
- Колко чувствителен е маркетингът на този продукт или услуга към общите икономически условия? Когато икономиката е слаба, как смятате, че вашият бизнес ще бъде засегнат?
- Имате ли страст към това да го правите или само се забавлявате с тази бизнес идея? Доколко парите са факторът, който ще ви тласка към успеха? Ще се радвате ли да го правите, дори да не е толкова доходоносно в началото?
Поговорката: "Прави това, което обичаш, обичай това, което правиш" не трябва да се приема с лека ръка. Вашият бизнес ще бъде вашият доход и трябва да бъде нещо, в което вярвате.
Едно от предимствата на това е, че можете да превърне хобито си в бизнес. Не избирайте идея, за която сте сигурни, че ще ви бъде трудно да се мотивирате в реализацията й.
Стъпка 2: Познавайте своя пазар и конкуренцията си
Дори да имате страхотен продукт или услуга, но без купувачи, все едно нямате бизнес. Да познавате вашия пазар, това, което иска и се нуждае, и това, което го вдъхновява да купува, е от решаващо значение за успеха ви.
Това означава да откриете целевия пазар и да му предложите уникален продукт или услуга, която ви отличава от другите.
Ето няколко неща, които да вземете предвид:
- Кой ще купи вашия продукт или услуга?
- Кои са потенциалните ви клиенти? „Всички“ е грешен отговор. Кой ще се нуждае от услугата, която предлагате? Майки със средни доходи? Заможни мъже със собствен бизнес?
- Услугата ви за бизнеса ли е или за потребителите?
- Какво е особеното на това, което предлагате?
- Имало ли е вече подобен продукт или услуга? Ако имате конкуренти, колко са те?
- Какво ви различава от конкуренцията? Възможно ли е да бъдете по-бързи, по-евтини, по-ориентирана към услугите и т.н.?
- Как вашият продукт или услуга да отговаря на необходимостта от вашия целеви пазар? Какви ползи носят?
- Какво е вашето стойностно предложение? Какво е вашето конкурентно предимство?
- Използвайте цялата тази информация, за да направите вашия маркетингов план, да определите вашия целеви пазар.
Стъпка 3: Уверете се, че можете да се справите със задачите
Има много хора, които се опитват да започнат бизнес у дома. Наред със задачите обаче, те трябва да се справят с главоболие, изисквания, умора и бавни резултати.
Ако не можете да работите по този начин - под напрежение и да изпълнявате срокове, този тип бизнес не е за вас. За да се уверите, че имате сила и мотивация, за да успеете, отговорете честно на въпросите:
Мога ли да се справям всеки ден с общите задачи, необходими за стартиране на малък бизнес изисква, като:
- доставка на продукт/услуга
- разпределение на продукт
- фактуриране/плащания
- настройки
- поръчка на консумативи
- счетоводство
- маркетинг
- регистриране
- отговаряне по телефона
- проверка и отговор на електронна поща
- справяне с разочарованията и умората
- справяне със свръхзадачите
Някои от тези задачи могат да се делегират на виртуален асистент, но много от собствениците на домашен бизнес са сол предприемачи, които започват с малък бюджет и се налага да се справят с всичко. Затова, преди да започнете, се уверете, че може да носите на много задачи, преди да може да си позволите да наемете помощ.
Българският бизнес
- УниКредит Булбанк с награда „Банка на годината в България“ от The Banker
- Григор Димитров е посланик на бранда „ПБ Лични финанси“ на Пощенска банка
- Стартира каузата „Свързва ни доброто: дари за децата и А1 ще удвои сумата“