Когато през 2013 г. Чип Конли се присъединява към Airbnb, за да оглави стратегическия отдел, той е на около 50 години. Да дава отчети на основателите на стартъпа, които са наполовина на неговата възраст, в началото доста го стресира. Това, което му помага е мъдростта, родена от опита, и собствената му мениджърска стойност. Така той успява да изгради идентичността си на „модерен старейшина“ в технологичната индустрия.

След като се разделя с Airbnb, Конли стартира Modern Elder Academy - организация, която помага на хората да се справят с кризи на средната възраст и други преходи в живота. „Достатъчно млад съм, за да започна да карам сърф, и достатъчно възрастен, за да знам какво е важно в живота", казва Чип Конли.

В интервю за Inc.com той споделя няколко урока от личния си опит за това как да управлявате и да растете в предизвикателни времена.

1. Отделете време за размисъл

Конли става “шеф на себе си” в началото на 20-те си години, създавайки компания за бутикови хотели, която в крайна сметка продава на голяма международна верига. Дългогодишният навик, който му помага да върви напред, е да отразява преживяванията си. Всеки уикенд той отделя 20-30 минути, за да напише в четири до осем точки наученото през изминалата седмица.

Това е като да прекараш опита си през бърз метаболизъм, по думите му. „Опитвам се да асимилирам наученото възможно най-бързо, защото това ще ме направи по-мъдър“, казва Конли. „Актът просто да напишеш преживяното премахва и безпокойството.“

Устойчивостта няма да ви помогне да преодолявате трудните периоди. Трябва да се научите и как да се адаптирате към новите ситуации. „Устойчивостта ви печели време, а адаптивността ви купува бъдеще“, казва Конли.


3 неща определят успеха. Ето как да станете по-добри във всяко от тяхРазвивайте непрекъснато способността си да говорите, да пишете и в крайна сметка да споделяте идеите си ефективно.
2. Не забравяйте Маслоу

Конли е голям фен на психолога Ейбрахам Маслоу и неговата известна йерархия на човешките потребности. Накратко, той постулира, че всички хора имат фундаментални нужди, като се започне от основни като храна, подслон и безопасност и се стигне до неща на по-високо ниво като принадлежност, уважение и себереализация. Докато нуждите от по-ниско ниво не бъдат удовлетворени, тези от по-високото не могат да възникнат. Колкото по-високо се изкачвате в йерархията, толкова по-сигурен ставате, казва Конли.

При служителите, казва той, основните потребности са свързани със заплащането и придобивките, но също и с признанието и чувството за цел. При клиентите не става дума само за задоволяване на желанията им, но и за това да ги познавате достатъчно добре, за да разберете техните нужди.

При лидерите историята е съвсем различна, казва Конли. Техните потребности са свързани с правилното взаимодействие с хора и идеи, като нуждата от трансформация е ръководена от мисия за създаване на наследство, с което да се чувстват горди, обобщава той. „Най-важното нещо, което всеки млад главен изпълнителен директор или основател на компания може да научи, е психологията на това, което кара техните служители, клиенти и инвеститори да работят.“

3. Инвестирайте във фирмената култура

Дори и да имате страхотна бизнес стратегия, ако нямате фирмената култура, която ви помага да я изпълнявате добре, плановете ви ще се провалят, казва Конли. За да подчертае колко важна е инвестицията в правилни работни и фирмени отношения и правила, Конли цитира известния консултант по мениджмънт Питър Дракър: „Културата изяжда стратегията за закуска“. Факт.