Известията убиват вашата продуктивност. Какво да направите по въпроса?
Колко често получавате известия през деня? Става въпрос за всичко от нови текстови съобщения и телефонни обаждания до звука, който чувате всеки път, когато получите нов имейл. Ако сте като повечето предприемачи, сте засипани с известия и независимо дали го осъзнавате или не, това убива вашата продуктивност.
Защо известията са толкова проблематични
Известията са проблем заради няколко основни причини. Най-вече те отвличат вниманието ви. Независимо дали става въпрос за нещо, което излиза на екрана или за червена цифра в любимото ви приложение, вибрация или звуково известие, всичките ти имат за цел да привлекат вниманието ви. Те на практика е невъзможно да бъдат игнорирани. Ако работите по нещо важно, фокусът ви ще бъде измесен, а вашата ефективност незабавно ще намалее, пише Entrepreneur. Някои проучвания предполагат, че са необходими цели 23 минути, за да може човек да се фокусира отново, след като е бил разсеян, което означава, че всяко ново известие компрометира концентрацията ви за до 23 минути.
Разбира се, тези временни отвличания на вниманието са само началото. Често, известията са само призив към други изисквания, които крадат от времето ви. Например, някой от служителите ви може да ви изпрати чат съобщение с няколко въпроса във връзка с проект; след като това привлече вниманието ви, ще се чувствате задължени да напишете отговори.
Известията може да бъдат до известна степен и пристрастяващи. Приложенията на социалните медии, наример, са проектирани така че да освобождават допамин, подготвяйки ни да ги очакваме дотолкова, че вече ни се струва, че получаваме известия, които просто ги няма. Може дори да изпитаме безпокойство, ако мине прекалено много време без да получаваме никакви известия.
Тези въпроси нямаше да са толкова проблематични, ако бяха трите важни допринасящи фактори, които засилват отрицателните ефекти:
Известията са навсякъде. Софтуерните разработчици са установили, че известията карат хората да продължават да използват техните продукти. По тази причина известията ни заобикалят отвсякъде. Не става въпрпс само за имейли, текстови съобщения и телефонни разговори, които се активират в днешно време. Хората получават известия за автоматично плащане на сметки, известия от системата за управление на проекти и активността в социалните медии.
Известията са включени по подразбиране. Проблемът се задълбочава и от това, че известията почти винаги са включени по подразбиране и са “нещо нормално” в нашата работна култура. Всяко ново приложение, което свалят аще се опита да започне да ви изпраща приложения незабавно, а в офиса вероятно чувате множество известия през целия ден.
Ние подценяваме силата на известията. Те първоначално са създадени, като начин да привлекат вниманието ни и да ни направят по-продуктивни; в крайна сметка има стойност в това да знаете кога точно получавате нов имейл, вместо да проверявате сами на определени интервали. По тази причина ние смятаме, че известията “не може да са толкова лоши.”
Заради това повечето от нас са станали роби на известията и в резултат на това нашата продуктивност страда.
Как да елиминирате отрицателните ефекти от известията
Ето една смела идея: Изключете известията си за всичко. Това е очевидното решение, което никой от нас не обмисля. Може би ни възпира факта, че трябва да намираме и ръчно да променяме настройките на десетки приложения и услуги, но по-вероятно това, което ни възпира, е страхът. Страхуваме се да не изпуснем важни известия, когато имаме най-много нужда от тях.
Как обаче можем да разсеем този страх, като същевременно подобрим контрола над бомбардировката от известия?
Има няколко по-управляеми решения:
Управлявайте известията, които получавате. Първо обмислете да промените кои известия получавате и кога. Например в платформа за управление на проекти може да имате възможност да изключите известията за “всички нови обновления” и да получавате известия само с вашето име. Можете също така да изключите известията за по-маловажните приложения, като социалните медии и да ги оставите включени за неща като електронната поща.
Комбинирайте фокусирани и отворени часове (или дни). Можете да изключвате известията за предварително определни периоди от време. Например, можете да изключвате известията от 2 до 3 часа следобед всеки ден и да уведомите екипа си, че в този период сте заети. Можете също така да си оставяте по цял един ден всяка седмица, в който да работите без известия.
Резервирайте си канал за спешни случаи. Ако изключването на известията ви кара да чувствате безпокойство, обмислете резервирането на канал за спешни случаи, като чат платформа или SMS-и на телефона си. Изключете известията за всичко друго с изключение на този канал, така че да сте спокойни, знаейки, че всичко друго може да почака.
Известията не изглежда като нещо толкова важно, но в достатъчни обеми могат да саботират продуктивността ви. Ако не направите нищо и оставите известията да управляват работния ви ден, това ще работи срещу вас. Измислете си стратегия, която ви позволява да минимизирате броя на известията, които получавате, като въпреки това си осигурявате комуникативния достъп, от който имате нужда.