Преди месец компания на име Zapier обяви, че ще плати 10 хил. долара на всеки нов служител, който напусне крайбрежието на Сан Франциско, за да работи за тях. Паричният бонус покрива разходите за преместване от Силициевата долина, където цените на всичко са твърде високи, дори и за софтуерните инженери.

Оказва се, че предложението на Zapier им е донесло 1 167 молби за работа само за 10 дни, което е с 1/3 повече от обикновено, става ясно от думите на изпълнителния директор на компанията Уейд Фостър, предава businessinsider.com.

Като цяло Фостър посочва, че идеята за набиране на нови таланти е просто продължения на политиката на компанията, която позволява на служителите да работят, от където си искат по света. Все пак не е нужно да живееш в Сан Франциско, за да си технологичен гений, или в Ню Йорк, или в Остин, така, че защо трябва да живееш някъде, където не искаш?

Помага ни с набирането на персонал, посочва Фостър. По думите му, тази политика държи служителите щастливи и продуктивни, като им позволява да живеят, където и както си искат, особено със заплата, която биха получавали и в Силициевата долина, но с доста по-ниски разходи за живот, за разлика от тези в Сан Франциско и околността.

„От наша гледна точка, става дума повече за това да позволим на служителите да уредят живота си, както те искат”, казва Фостър. „Има голям брой умни хора навсякъде по света”, казва той.

Тази философия извежда Zapier - инструмент, който интегрира бизнес софтуери в едно цяло, до успех.

По думите на изпълнителния й директор, компанията очаква да има 20 млн. долара приходи през тази година. Zapier е на печалба от 2014 г.

Бизнесът стартира през 2011 г. като страничен проект на съоснователите Уейд Фостър, Майк Нууп и Браян Хелминг, които работели през нощта и през уикендите.

Няколко месеца са нужни, за да се съберат достатъчно голям брой потребители и приходи, за да може компанията да бъде приета в програмата за стартъпи на Силициевата долина Y Combinator.

Когато тримата основатели се установили на крайбрежието на Сан Франциско, решили да не отварят формален офис. Идеята била да се рационализира бизнесът колкото се може повече още от първите дни, като с времето идеята останала непроменена.

По думите на Фостър, тази философия също така помага на компанията да се фокусира. С финансиране от едва 1.3 млрд. долара в началото, Zapier никога не е позволявала на външни инвеститори да се месят в решенията, което позволява на стартъпа да остане фокусиран върху това, което прави най-добре.

„Когато набираш пари, има тенденция да се опитваш да бъдеш всичко за всеки”, казва Фостър.