За компаниите за залагания и заведения резултатите от мачовете от продължаващото един месец Световно първенство по футбол в Русия вероятно ще окажат известно влияние върху финансовото им представяне.

Докато букмейкърите биха се възползвали от поредица от вълнуващи и завързани мачове, то прекалено много победи за отборите фаворити, като Бразилия, Германия и Испания, биха им донесли загуби.

Колкото по-дълго Англия остане в турнира, толкова по-добре ще е за британските оператори. Ако Австралия изненада, очаквайте тласък за местните пицарии Dominos. И доставчикът на екипите за печелившия отбор вероятно също ще се възползва.

Ето кръг от сектори и фирми, които вероятно ще бъдат засегнати покрай мондиала:

Пряко предаване онлайн

Световната купа може да увеличи оптимизма на Twitter (#TWTR), тъй като социалната мрежа трябва да регистрира повече трафик и приходи от реклама.

В крайна сметка, спортните фенове предпочитат именно тази социална мрежа, за да обсъждат и следват спортни събития на живо.

Основна причина да бъдете положително настроени за акциите е партньорството с Fox Sports, за да покаже най-важното от Световното първенство в почти реално време.

Източник: admiralmarkets.bg

Турнирът може да осигури и ръст на трафика за Akamai Technologies (#AKAM), който помага на клиентите да доставят съдържание по интернет, както и за телевизионни и телекомуникационни компании, които предоставят предаване в реално време за мобилни потребители.

Сайтове за онлайн залагания

Световната купа ще осигури плодородна почва за букмейкъри, като William Hill (#WMH) в надпреварата за набиране на онлайн клиенти. Най-вероятно основното влияние върху краткосрочните финансови резултати ще бъде резултатът от самите мачове.

Ако любимата Бразилия вдигне трофея на 15 юли, букмейкърите биха могли да бъдат оставени с тежки пасиви. Тъй като повечето от големите публично търгувани компании за залагания са базирани в Обединеното кралство, победата на Англия също ще се окаже скъпа. Големите изненади могат да увеличат цената на техните акции.

За разлика от това, Световното първенство може да бъде краткосрочно негативно за индустрии, като казината, които ще загубят, тъй като вниманието и парите на комарджиите са насочени другаде.

Заведения и ресторанти

Барове в страни, чиито отбори преминават към по-късните етапи на турнира, могат да спечелят от приемането на множество празнуващи фенове.

Разочарованието, причинено от ранно напускане, вероятно ще има обратния ефект. Световното първенство по футбол може да се превърне в благодат за британските пъбове, като Greene King (#GNK), особено ако победите на Англия се натрупат.

Производителите на спортна екипировка

Производителят на екипите на спечелилия отбор може да очаква краткосрочен тласък от продажбите на фланелки.

Как да се защитим от инфлация?И колко можем да загубим, ако не го направим

На последната Световна купа през 2014 г., Adidas (#ADS) продаде повече от 8 милиона фланелки, включително 2 милиона в цветовете на победителя - Германия.

В Русия Adidas облича 12 от 32-та отбора, сред които постоянни фаворити, като Аржентина, Испания и Германия, докато основният конкурент Nike (#NKE) осигурява екипировката на 10 отбора, включително Бразилия, Португалия и Франция.

Puma (#PUM) пък доставя екипите на Сърбия, Швейцария, Уругвай и Сенегал.

Източник: admiralmarkets.bg

Други индустрии, свързани със световното по футбол в Русия

Производителят на видеоигрите FIFA - Electronic Arts (#EA) може да бъде друг печеливш от Световната купа. Прогнозата на EA вероятно ще се окаже консервативна предвид силния ръст на услугите на живо, като FIFA Ultimate Team, на която Световната купа вероятно ще даде тласък.

Компаниите, произвеждащи храни и напитки

Световната купа обикновено стимулира консумацията на алкохолни напитки, особено тези с голяма експозиция в Русия. Известни марки, като Heineken (#HEIA) и Carlsberg (# CARL.B), може да спечелят.

Турнирът вероятно ще подкрепи приходите на австралийските представителства на пицарии Domino's (#DPZ) през юни и юли.

Източник: admiralmarkets.bg

Онлайн търговията

Освен че губят от съня си, азиатските трейдъри, които трябва да стоят през нощта, за да наблюдават мачовете, също могат да загубят бизнеса си. Очаква се обемът на търговията и волатилността да се понижат през следващия месец.

Хората гледат първенството и забравят да търгуват, въпреки че Световното първенство може да предложи някои от най-добрите възможности.

Възползвайте се! Открийте реална сметка с Admiral Markets по време на Световната купа 2018 и получете безплатен Обучителен пакет с безплатна доставка. Освен това можете да спечелите топкa с логото на Admiral Markets.

Кандидатствай тук >>

Трейдърите, както и много други, се разсейват, когато големите мачове от Световната купа идват в средата на работното време. Обемът на търговията на големите финансови пазари падна повече от предходните години по време на Световната купа през 2014 г., според данните на Thomson Reuters.

Тази година два мача от груповата фаза започнаха в 15:00 часа и 18:00 часа в средата на американската търговска сесия. Някои сектори и компании предлагат чудесни възможности за търговия.

Не се срамувайте да превключвате един от финансовите телевизионни екрани към спортен канал по време на Световната купа - има вероятност колегите от цял свят да правят същото. Поне това се случи по време на последните два турнира, според данните на Thomson Reuters.

Ние от Admiral Markets награждаваме вашите усилия да се справите, както със Световната купа, така и с онлайн търговията с шанса да спечелите топка с логото на Admiral Markets и чисто новия Обучителен пакет 2018.

Още по темата:

Как се представят компаниите спонсори на световното по футбол в Русия?

Тествайте търговията на финансовите пазари в безрискова среда с демо сметка с Admiral Markets.