Не е достатъчно да създадете и промотирате добър продукт или услуга. Често подходът за продажбата му е важен поне колкото качеството. Най-успешните предприемачи създават връзка с потребителя, като внасят личен подход в процеса на продажба, пише Еntrepreneur.com.

Хората купуват от хора, които харесват и с които могат да се асоциират. Когато собствениците на бизнеси пренебрегнат важността на личната връзка, те рискуват да загубят надпреварата с някой, който е отделил време да създаде връзка с клиентите.

Ето и седем съвета, които могат да ви помогнат да създадете специална връзка с потенциални клиенти:

1. Моделирайте бизнеса си подобно на кварталния магазин. Знаете как в малките квартални магазини собственикът ви познава по име. Опитайте се да подражавате на това. Примерно, запомнете някои дребни детайли за клиентите ви и им обърнете внимание в разговора. Това кара хората да се чувстват важни и оценени.

2. Задайте първи въпрос. Преди да стартирате трудна продажба, отделете време да опипате почвата. Задайте въпроси, които ще помогнат клиентът да обясни какво точно търси. Веднъж получили тази информация, е много по-лесно да покажете как вашият продукт или услуга може да задоволи потребностите на купувача.

3. Ухажвайте клиентите си. Продажбите са до голяма степен като излизането на среща, където трябва да ухажвате клиентите си и да разчитате, че ще отвърнат на вниманието ви. Провокирайте интереса им, но имайте предвид ограниченото време, с което разполагате. Клиентите ви вероятно имат натоварена програма.

4. Говорете за себе си. Друг начин да го направите лично: разкрийте нещо за себе си. Само бъдете сигурни, че е нещо, с което клиентът ще се асоциира и не е твърде лично. Според проучване, търговец, който споделя родно място или дата на раждане, предразполага клиента към покупки и го кара да се чувства по-удовлетворен от това.

5. Слушайте внимателно. Наистина няма нищо по-обидно от чувството, че сте игнориран в разговор. Задавайки въпрос, бъдете готови да изслушате внимателно отговора, а не да подготвите просто автоматичен отговор. На практика малките бизнес собственици имат предимство при връзките с клиентите, понеже по-често комуникират с тях.

6. Стойте настрана от компютъра и смартфона си. Въпреки че е много по-лесно да пратите e-mail на потенциален клиент, срещата лице в лице е много по-ефикасна в създаването на смислена връзка. Тези срещи са сред най-добрите начини бизнесите да създадат отношения с хора, вземащи решения. Комуникациите не трябва да бъдат ограничени до e-mail и телефон, а те са важни като последващи методи на връзка.

7. Бъдете търпеливи. Както много важни неща в живота, нужно е търпение да се разработи дългосрочна връзка с клиент. Борете се да ускорите процеса, но не трябва да карате потенциалния клиент да се чувства притиснат.