От Business Insider са провели до ден-днешен стотици интервюта за работа. Кандидатите са им направили както добро, така и лошо впечатление. Ето какво споделят, че не бива да правим по време на интервю за работа:

23. Пристигане на интервю 20 минути по-рано от уговорения час

Може да ви се стори добра идея да пристигнете по-рано, но всъщност така оказвате натиск върху интервюиращия. По-добре елате навреме. Така нито сте закъснели, нито провокирате отсрещната страна да променя плановете си, защото иначе ви кара да чакате.

Съвет: Ако пристигнете рано, не се качвайте в офиса. По-добре седнете в някое кафене и изпийте напитка на спокойствие.

22. Говорите прекалено общо

Това е моментът, в който трябва да изявите своите знания и умения. Бъдете конкретни и отговаряйте на въпросите точно. Избягвайте кратките отговори "да" и "не".

Съвет: Обърнете внимание на проектите, с които се гордеете. Лесно се губят детайлите, когато се наложи да си припомняте предишните си задачи в момента на интервюто.

21. Не носите своята автобиография принтирана

Занесете копие на хартия, дори да сте изпратили преди това CV-то по имейл. По този начин показвате, че сте организирани и подготвени. По-малко работа за интервюиращия, по-добро впечатление за вас.

Съвет: Донесете няколко копия. Може да са няколко хората, които ви интервюират.

20. Грешки в CV-то

Стремете се да избягвате граматични или пунктуационни грешки. Работната автобиография е малък тест за вашата интелигентност.

Съвет: Позволете на ваш познат да прегледа CV-то и да провери за грешки.

19. Лош дъх

Всеки може да страда от пресъхнала уста в офиса.

Съвет: Вземете си дъвка. Извадете я от устата си 5 минути преди да влезете в стаята за интервю.

18. Не разказвате интересна история за живота си.

Кой сте вие? В какво сте добри? Какво искате от живота? Интервюиращият иска кратък и ясен разказ за живота ви и кариерата, разбира се.

Съвет: Предварително напишете на лист какво представлявате вие. Може да порепетирате с приятел.

17. Прекалена саркастичност или негативност.

Не очакват от вас да бъдете мажоретка. Но ако ще ви наемат, то вие трябва да можете да бъдете позитивно настроени.

Съвет: Бъдете мили. Усмихвайте се.

16. Арогантни сте.

Да, те са заинтересовани от кандидатурата ви. Това обаче не означава, че вие сте рок звезда и трябва да ви се кланят.

Съвет: Все още трябва да покажете уменията и знанията си. Войната не е спечелена.

15. Не знаете нищо за сферата, в която ще работите.

Ако отворената позиция изисква познания в сферата на технологиите, а вие очевидно не притежавате такива, това прави лошо впечатление.

Съвет: Пригответе се! Научете, каквото можете, за да не замръзнете на място с отворена уста.

14. Изпращане на имейл с приложени файлове.

Понякога прикачените файлове представляват заплаха заради вируси. Затова някои компании предпочитат линк или текстово съобщение.

13. Носене на неподходящо облекло.

Интервюиращият ще забележи, че сте свободна птичка и искате да живеете по своите правила. Това е хубаво, но и не чак толкова...

Съвет: Постарайте се да се държите професионално. Как ще постигнете това, когато облеклото ви говори за разходка из парка.

12. Когато котката избяга от прозореца по време на интервю по скайп

Видео интервюто може да представлява предизвикателство, което да оцените несериозно. Не позволявайте на домашния любимец да прекъсне процеса на интервюиране!

Съвет: Постарайте се да се настаните в стая, в която нищо и никой няма да ви притесни. Земетресенията са изключение!

11. Опит за преговаряне за заплатата още на първата среща.

Тогава показвате, че се стремите да разберете дали интервюто не е загуба за време за вас.

Съвет: Наемането на служител е продължителен процес. Ще имате възможност да питате за заплатата и по-нататък. Не се увличайте по изискванията си.

10. Използване на снимки на вашето куче и деца или пък лоша снимка за самите вас - в социалните мрежи.

9. Забравяте да изпратите обратен имейл.

Понякога и добрите кандидати биват отхвърляни, защото не са изпратили обратен имейл. Това е така, тъй като компаниите се стараят да наемат хора, които наистина са заинтересовани от работата.

8. Поставяне на клишета в резюмето.

Не правете това! Работодателят се нуждае просто от списък, в който е описано вашето образование и професионален опит. Е, може и няколко допълнителни умения, които да посочите накрая.

7. Опит за впечатление със спорна креативност.

Работодателите търсят хора, които са отговорни и на които може да имат доверие. Странниците са рискови.

6. Изпращане на видео CV.

Добре е CV-то да бъде лесно за преглеждане и оценка. Видео форматът все още не е от най-предпочитаните.

5. Грешен линк към профила ви в LinkedIn

Когато работодателят трябва да преглежда десетки и стотици кандидатури, един невалиден линк е добре дошъл и той ще подмине тази кандидатура.

4. Ядене на сандвич по време на интервюто

Явно много сте прегладнели, за да си позволите да ядете по време на интервю за работа.

Съвет: Пийте кафе, чай, вода.

3. Отсъствие на енергия

Демонстрирайте оптимално ниво на енергичност по време на интервюто за работа. Не искате да ви възприемат като човек, който го мързи или пък като такъв, който едва стои на място.

Съвет: Ако сте ентусиазирани от възможността да работите в тази компания, вероятността да ви наемат е по-голяма.

2. Когато мъжете забравят да се избръснат.

В последно време е модерно да ходят с бради и мустаци, но по време на интервю спретнатият вид е за предпочитане.

1. CV в 3 страници, а кандидатът няма опит.

Не се вълнувайте толкова колко дълго е CV-то. Необходимо е добре да посочите какъв опит имате.

Съвет: По-малко е по-добре. Тогава работодателят сканира съдържанието бързо и научава всичко най-важно за вас.