Пет причини служител неочаквано да напусне

1072
Пет причини служител неочаквано да напусне

© pixabay.com

Да откриеш талант е трудно. Да го загубиш е трудно да се преживее. А когато не разбираш защо напуска, е още по-трудно.

Пет рядко доловими причини, поради които служителите напускат компанията ви:

1. Появила се е друга възможност за реализация

Мнозина от нас не смятат работата си просто за работа. Става дума за поредица от глави на историята на живота ни. Малцина лидери мислят за историите на своите служители. Какво роля има работата в техния живот? Как тя се позиционира между всичко друго, което е важно за тях?

Когато служител напуска работа, той е основателно щастлив, нещо го е накарала да се оцени по друг начин. Може да става дума за лична криза. Или пък е следствие на напускането на друг служител.

Каквато и да е причината, съвременната работническа сила очаква повече от работата си. Не просто заплата.

2. Не е важно как са оценени, а и кой още е

Опустошителна е липсата на оценка. В този смисъл за всеки шеф е важно да оцени всеки служител. Не всеки иска да бъде аплодиран в края на месеца. Трябва да откриете предпочитанията.

Има още нещо – понякога служителите се демотивират от това, че друг е оценен и потупан по рамото. Тези поощрения, които изглеждат неоснователни и неясни, провокират напускания.

3. Променя се начинът, по който работим, но не и за кого работя

Тази фраза е отражение на липсата на гъвкавост, независимо кое е работното място. Форматът 9-5 е навсякъде. Желанието да има повече гъвкавост на работното място и опции за дистанционна работа кара част от служителите да търсят нови възможности.

Какво правят американците, когато спечелят от тотото? Оказва се, че повечето тото милионери предпочитат да споделят печалбата с други хора


4. Промяна на кариерните цели

Човек разполага с цял живот, за да реши как иска да се реализира. Това означава, че е възможно да променя кариерните си цели. Западни статистики сочат, че ако сте под 50-годишна възраст, вероятно имате в резюмето си поне 12 работни места. Друг въпрос е какви длъжности сте изпълнявали.

Изследвания сочат, че някои служители имат нужда от преоформяне на работните им отговорности и задължения. Това може да стане причина за напускането им.

5. Работата се е превърнала в едностранен договор

За някои служители работата в един момент се усеща като „Дай ни това и се докажи. Прави го постоянно“. Когато става дума за лично израстване и обучение, нещата звучат другояче: „Трябва да ми помогнеш да раста. Аз мога да ти помогна да растеш“.

Едностранчивият начин на общуване води до промяна в приоритетите на служителите. Те започват да търсят други възможности, такива, които им позволяват да се развиват и да получават признание.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Ba Na Hills - слънчевата земя на чудесата

Кацнал на висок хълм, който гарантира прекрасен природен пейзаж,...