Офис политиката може да бъде напрягаща. Ту вървят някакви клюки, ту колегата ви гледа странно, а не знаете защо, ту се появява мениджърът и ви натоварва с коренно противоположни задачи на първоначалните.

Същевременно е важно как се държите в офиса. Оставете другите. Не можете да отговаряте за тях.

Гледайте себе си. Как да се развивате в кариерно отношение, без да правите тактически грешки?

Ако често се улавяте да казвате някои от следните фрази в офиса, веднага предлагаме алтернативи:

1. Вместо да казвате „Извинявай, че те притеснявам“, пробвайте с „Имам въпрос и се надявам да ми помогнеш“.
Лесно е да започнете да се извинявате, че прекъсвате колега. Когато го правите, вие насочвате вниманието към разбирането, че правите нещо лошо. А то не е! Колегите са за това – за да си помагат.

2. Вместо да казвате „Имаме проблем с“, пробвайте с „Ние имаме проблем и ето как мисля да го разрешим“.
Никой не обича да бъде информиран, че има проблем и се очаква той да го реши. Това е грешка на много хора, които правят първи крачки в кариерния живот. Бъдете зрели. Открили сте проблем, дали случайно не ви хрумва как да го отстраните?

3. Вместо да казвате „Може да греша, но…“, опитайте с „Мисля, че…“.
Пак насочвате вниманието към това, че се чувствате неловко. Не си прехвърляйте грешки, когато такива още няма. Зачитайте важността на собственото ви мнение.

4. Вместо да казвате „Ще ти изпратя имейл“, кажете „Нека да се видим за малко, за да поговорим на четири очи“.
Лесно, но неефикасно е да се комуникира постоянно чрез имейли. Говорете лице в лице.

Ситуации в офиса, в които трябва да кажем „Не“ Сега работите на това място, а утре - на друго. Това, което трябва да остане непроменено, е репутацията ви

5. Вместо да казвате „Да, мога да направя това (когато всъщност не можете), пробвайте с „С удоволствие ще помогна, но може ли да обсъдим как това ще се отрази на останалите ми задачи?“
Не се правете на товарно магаре. Претоварването с работа не е от полза за никого, камо ли за вас самите.

6. Вместо да казвате „Наистина съм разстроен, че…“, опитайте с „Това е причината, поради която не съм съгласен с това решение“.
Ако не сте съгласен с решение, взето в офиса, кажете си го. Със заобикалки няма да стане.

Ако се чувствате твърде разстроен от нещо, избегнете конфронтиращите ситуации, докато се успокоите. Опитайте се ясно и логично да обясните какъв е проблемът.