Основаването на собствена компания вероятно е последното нещо, за което повечето студенти биха се сетили, когато са махмурлии.

През 2011 г. датският предприемач Софи Трелс-Тведе все още се ориентирала като първокурсник в университета Уоруик, но се чувствала неудовлетворена.

"Да уча във Великобрирания бе моя мечта и бях се трудила здраво за да я постигна. Всичките ми изпити и крайни срокове обаче бяха през лятото, така че повече работа предстоеше след време.

"Коледните празници наближаваха, но аз се чувстах така сякаш въобще не ги заслужавам“.

За да се пребори с това усещане Софи, която тогава е на 18 г., посещава купон, на който всеки трябва да носи собственоръчно направен костюм.

"Докато излизах забелязах стар неизползван телефон на стената. Извадих спираловидната жица и вързах косата си с нея.", разказва пред BBC Софи, Която днес е на 27 години.

"Моментът с крушката", както тя го описва, идва на следващата сутрин.

"Събудих се с махмурлук, но без никакво главоболие, въпреки че тогава редовно имах главоболие. Връзката ми за коса не се бе разхлабила и не бе смачкала косата ми."

Софи се обажда на тогавашния си приятел и настоящ бизнес партньор Феликс Хафа. Двамата решават по време на ваканцията за коледните празници да се захванат със създаването на прототип на спираловидна връзка за коса, като финансират проекта си сами.

"Помолихме един човек, който произвеждаше телефонни кабели да извади жицата и да я запои в кръгла форма.

"Първият протип бе ужасен, но си помислих, че тук все още има нещо“, казва Софи.

След като събира обратна връзка и нанася корекции по продукта в продължение на месеци, Софи се спира на прозрачна опаковка с три спираловидни връзки за коса в кутия на цена от 5 паунда (6.25 долара).

"Опаковката бе много важна за мен. Исках купуването на Invisibobble да бъде забавно преживяване – като купуването на сенки за очи, а не на тоалетна хартия!"

Двамата решават да се пренасочат към по-голям производител в Китай през 2012 г., за да произвеждат връзките за коса на едро. Те започват да продават продукта онлайн същата година, както и на фризьорски салони.

Продажбите нарастват бързо и Invisibobble разширява дейността си в международен план през 2013 г. След като се свързва с дристрибутори, компанията започва доставки до 12 държави.

Въпреки че компанията се разраства, Софи казва: "Отначало хората се отнасяха с пренебрежение към моя продукт. Смееха ми се защото това било ‚просто аксесоар за коса‘“.

"Съквартирантките ми се присмиваха на постовете ми в Instagram за компанията, или пък ако издавах фактура на някои от компютрите в университета."

Когато идва дипломирането на Софи през 2014 г. обаче, годишният оборот на Invisibobble вече надхвърля 6 млн. евро.

"Хората все още не можеха да повярват, че Invisibobble може да е нещо, с което да се занимавам на пълен работен ден.

"В последната ми година в университета, кариерният съветник ми каза да кандидаствам за позиции в сферата на човешките ресурси, след като разбра, че искам да работя само по моя бизнес."

Софи забелязва промяна през 2016 г., след като тя и бизнес партньорът й Феликс попадат сред 30-имата предприемачи в сферата на търговията на дребно в Европа, подбрани от списание Forbes.

"Тогава хората започнаха да ни приемат насериозно," казва тя.

По това време Invisibobble наистина започва да работи по своята страгегия.

"Бяхме пуснали продукт на пазара и той бе хит. Беше супер странно. Никога обаче не бяхме отделяли време да направим крачка назад и да помислим за голямата картина."

Няколко случая на плагиатство с продуктите на Invisibobble карат Софи да направи промени. "На всеки пазар се случваше едно и също нещо. Ние се представяхме по-добре от всички останали и след това някой създаваше по-евтина версия на нашите продукти.

"Сега е прекалено рисково просто да те осени идея под душа. Ние трябва да бъдем най-иновативният аксесоар за коса и имаме цели екипи, които разработват най-готините продукти или кампании."

Това изглежда се отплаща на компанията, чиято централа в момента е в Мюнхен, докато продуктите се произвеждат в Южна Корея и Германия, както и в Китай.

Invisibobble, която вече продава и ленти за коса и фиби, отчита 20 млн. евро продажби за миналата година. Днес продуктите й се продават в над 100 000 обекта, като Walgreens и Sephora са най-големият й пазар във Великобритания.

Марката пък има над 100 000 последователи в Instagram. Софи наскоро използва платформата, за да обсъди лошите трудови практики, на които става свидетел в Китай по време на посещение през 2018 г.

След като посещава осем различни фабрики в Китай, Софи решава да не търси допълнителни прозводители и да се заволи с тези, които има, които са проверени. "Това ме накара да осъзная, че най-важното нещо е да се разрастваме устойчиво", казва тя.

Въпреки че най-продаваният продукт на Invisibobble, спираловидният ластик за коса, се произвежда от пластмаса, от компанията твърдят, че се използва един единствен материал - полиуретан. Според нея по този начин продуктът може да бъде рециклиран напълно.

"Ние също искаме хората да потребяват по-малко и по-отговорно. Определяйки по-високи цени от традиционните ластици за коса, ние се опитваме да насърчаваме точно това," добавя Софи.

След като успява да изгради една успешна компания, съветът на Софи към младите предприемачи е: "Започнете сега!"

По-младите предприемачи като Софи имат "поне две предимства ", според Вангелис Сутарис, преподавател по предприемачество в бизнес училището на City University. "Те разполагат със страстта, енергията и креативността на младите. Второ те почти нямат какво да губят.

"Като цяло те нямат децат или ипотека, за които да се притесняват , така че времето веднага след университета е подходящо е да създадете собствен бизнес."

Софи казва, че ако имате добра идея "някой друг ще я реализира, ако вие не го направите ".

"Също така, ако започнете бизнес като студент, можете да поемете риск, защото не трябва да напускате работата си на пълен работен ден, за да основете компания. Най-лошото, което може да се случи, е нещата да не се получат."