10 неща, които да спрете да правитe, за да живеете по-дълго

73831
10 неща, които да спрете да правитe, за да живеете по-дълго

4. Спрете да се ядосвате

Гневът понякога може да бъде труден за овладяване, но той само ви вреди. Когато се ядосвате, нивата на кортизола - хормон на стреса, се покачват, което оказва негативен ефект върху сърцето, обмяната на веществата и имунната система. Високите нива на кортизол се свързват и с по-голяма смъртност в редица проучвания.

5. Спрете да бъдете саможиви


Социалните контакти са най-добрият начин да се справите със стреса и да укрепите имунната система. Добрите взаимоотношения ви държат силен, докато лошите могат да ви оставят негативна нагласа, да ви поставят в риск от депресия и дори сърдечни пристъпи.

Ангажирайте се да се виждате с хора, да се срещате с познати или групи със сходни интересr, запишете се на клуб, курс или школа за йога, готвене, рисуване….

6. Спрете да мислите, че само голямата промяна си заслужава

Големите и радикални промени в начина на живот може да са вдъхновяващи, но те също могат да бъдат и твърде обезсърчителни и следователно – краткотрайни. Следващият път, когато решите да се храните здравословно или да правите повече физически упражнения, опитайте с по-ниска цел. '

Опитайте се да направите само една малка промяна в дадения момент – да  ставате 10 минути по-рано, да започнете да приготвяте здравословен обяд за работа. Дори тези малки навици всеки ден могат да донесат големи ползи.

7. Спрете да се страхувате, че не може да бъдете здрави

Това, което влияе на начина ни на живот и здраве, е самовнушението, че не може да бъдем здрави и сме заобиколени с болести. Оставете негативните емоции и се наслаждавайте на живота, бъдете спокойни и уверени. Ако се страхувате от заболяване, правете си профилактични прегледи, но не се саморазболявайте.

8. Спрете да се лишавате от нощния сън

Продължителността на съня може да повлияе на продължителността на живота, не само защото сънлив шофьор е в по-голям риск от автомобилна катастрофа. Според проучвания хора, които спят твърде малко (по-малко от шест часа) или значително повече (над девет часа), са поставени в по-голям риск от смърт.

С добрия сън подобрявате и качеството на живот - добрият нощен сън може да ви помогне да предотвратите стрес, депресия и сърдечни заболявания.

Научете се да заспивате по-бързо, като вземете мерки – затъмявайте, махнете телевизора, дръжте по-хладно. Медитацията също може да ви помогне.

9. Спрете да се стресирате

Също като гнева, и стресът може да съкрати живота ви. Опитайте да намалите нивата чрез дейности като медитация, писане на дневник или някакъв спорт.

10. Спрете да се позовате или обвинявате гените си

Ако вашите родители, баби и дядовци са в деветдесетте си години, не е гаранция, че и вие ще бъдете като тях. Според проучвания гените са отговорни за около една трета от потенциала ни за дълголетие.

Фактори, като начин на живот, околна среда, спорт, диета и социални взаимоотношения, играят огромна роля в това до каква възраст ще живеем. 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg