През януари в страната са продадени 1160 леки автомобила, което е спад от 47% на годишна база, сочат месечните данни на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).

Лидер по продажби за миналия месец е представителят Рено Нисан България, с пласирането на 138 МПС, или 11.90% от продадените бройки за януари. По-надолу се нареждат София Франс Ауто и марката Peugeot (119 автомобила, 10.26%) и Мото Пфое БГ с Ford (118 автомобила, 10.17%).

Топ 5 на продадените марки нови автомобили в България за периода 01 - 31 януари 2010 г.

Марка Продажби Пазарен дял % Dacia 138 11,9 Peugeot 119 10,26 Ford 118 10,17 Volkswagen 87 7,5 Opel 78 6,72

Данните на ААП за януари 2009 г. сочат, че година назад лидерите на пазара са били Порше БГ и Volkswagen - 287 автомобила или 13.02% от продажбите. За миналия месец са пласирани 87 автомобила с тази марка (7.50% от пазара).

Продажбите на Citroen и Автомотор Корпорация преди година са били 268 (12.16%), при 74 бройки (6.38%) за периода 1-31 януари 2010 г.

Трети тогава е Мото Пфое БГ и Ford - 238 МПС-та и 10.80%.

Пласираните през миналия месец автобуси и камиони в България наброяват 55 общо, което е с 43% по-малко от същия период на 2009 г. Продажби за тази година имат само Iveco (26 МПС-та), Mercedes (24 МПС-та) и Man (5 МПС-та).