IPO на китайска компания за онлайн търговия създаде нов милиардер
Колин Хуанг, основател на Pinduoduo, вече е милиардер, след като китайската компания за онлайн търговия дебютира на Nasdaq вчера.
Акциите приключиха деня на цена от 26.70 долара, което дава на компанията пазарна оценка от 29.6 млрд. долара. Делът на Хуанг възлиза на 46.8%, което пък се равнява на 13.8 млрд. долара. Това прави 38-годишният Хунаг 13-ия най-богат китаец и един от най-младите технологични бизнес лидери в Китай.
Компанията на Хуанг, Pinduoduo, също е много млада. Тя е основана преди по-малко от три години и въпреки сериозната конкуренция от страна на установени компании в сектора на електронната търговия като Alibaba и JD.com Pinduoduo успява да привлече близо 200 милиона активни потребители месечно, като се цели в клиенти с по-ниски доходи, в сравнение със своите конкуренти. Тя насърчава груповото пазаруване и предоставя отстъпки на хората, които купуват на едро; някои клиенти използват приложението WeChat, за да споделят с други какво планират да пазаруват, в това число чаршафи по 5 долара и пакети тоалетна хартия по 1 долар.
Някои определят бизнес модела на Pinduoduo като смесица от Groupon и Facebook. Самият Хунаг описва компанията като комбинация от Costco и Disneyland, където получената стойност за платените пари се среща със забавлението.
Pinduoduo генерира 278 млн. долара приходи за 2017 г. и 220 млн. долара приходи за първите три месеца на 2018 г. Компанията също така отчита загуби в размери на десетки милиони долари.
Компанията имаше и някои проблеми. Точно преди първичното й публично предлагане Forbes информира, че срещу Pinduoduo е заведено дело за нарушение на търговска марка в Ню Йорк.
Повече за Pinduoduo и Колин Хуанг можете да видите тук.