Японската Toyota е най-любимата автомобилна марка в САЩ, съобщава уеб сайтът на сп. Forbes, позовавайки се на потребителско проучване.

През миналата година японската марка изкара от пазара, по данни на изданието, над 5 млн. автомобила, заради редица технически проблеми, което се отрази върху реномето й. Проучването показва, че поклонниците на Toyota се отнесли много лоялно към проблемите, без да променят предпочитанията си.

В „тройката" на най-търсените автомобили в „Новия свят" са още гордостта на Детройт - Ford и японската Honda.

В челната „десетка" подадат още Chevrolet на американската компания General Motors, шведско-китайското Volvo, германските Mercedes-Benz и BMW, Cadillac от конвейера на GM и автомобила клас "лукс" от Toyota - Lexus.

Класацията е изготвена въз основа на потребителски анализ, телефонна анкета и статистически проучвания, проведени от юли 2009 г. до юни 2010 г. сред близо четири хиляди посетители на автомобилни салони.

При оценяването на популярност на автомобилните марки място са намерили критерии като качество, цена, сигурност, иновация, екология и дизайн.