Как ще пазаруваме през 2012 година?

3258
Как ще пазаруваме през 2012 година?

Как ще се промени потреблението, начинът по който купуваме и продаваме през 2012 година? От Trendwatching представят най-важните тенденции около консуматорското общество през 2012 година:

Кредитните карти са демоде – ще плащаме все повече чрез телефон

Още от 2011 година компаниите предприеха още една стъпка кум общество без пари – чрез въвеждане на мобилни плащания. Такива системи вече стартираха Google, PayPal, Deutsche Bahn и други.

Червени килими пред китайския потребител

През 2012 година бизнесите по света ще засипят китайските потребители и посетители с още повече лукс и специални предложения.

Китай е новият император и по цял свят изоставащи компании, западащи нации и дори разорени валутни фондове се обръщат към китайците.

Малко статистика:

Китайците пътуват в чужбина повече от американците. Очаква се, че до 2020 година броят на пътуванията им извън Китай ще нарасне до 100 милиона.

През юли 2011 г. хотел Hilton въведе специална програма за китайски гости в 30 хотела по света. Тя включваше обслужване от служители говорещи китайски, китайски чай в стаята, китайски ТВ програми, писмо за добре дошли на китайски, както и китайски храни в закуската.

Прословутият магазин Harrods тази година нае 70 души говорещи китайски. В парижкия Printemps пък направиха специален вход за китайци и карта на магазина на китайски.

Австралия отдели 30 млн. долара за 3-годишен проект, който да направи страната пи-привлекателна за китайски туристи. Страната се рекламира в 13 китайски града.

Годината на „специалните оферти“

Търсенето на специални оферти вече се е превърнало в хоби и дори начин на живот на мнозина.

Не става въпрос само за спестяване на пари, а и за тръпката и задоволството от това, че си „уцелил далавера“.

Най-популярни ще бъдат офертите от типа „по-голямо количество за по-малко пари“ и предлагането на оферти в социални мрежи.

В апогея си ще бъдат сайтовете за групово пазаруване, както и тези, предлагащи „намиране“ на по-изгодна оферта.

За потребителите в дъното

Все повече ще харчат и хората на дъното на потребителската пирамидата – тези, които живеят в градове, но имат ниски доходи, тези, които живеят в села, дори хора, които са неграмотни.

В САЩ вече се тестват банкомати, направени специално за хора, които не могат да четат.

PepsiCo India направи два нови продукта (напитка и закуска) за по-бедните си клиенти в селските райони.

Crowd-sourcing и idle-sourcing

През 2011 crowd-sourcing услугите (тези, при които информацията идва от потребители, които доброволно сътрудничат, като подаване на информация за това, къде има задръствания например) бе в разгара си. През 2012 г. компаниите ще се насочат към същото, но ще направят така, че сътрудничеството да става все по-лесно, или т. нар. Idle-sourcing.

Автор: Ваня Славчева

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg