Най-големите скандали с подвеждаща реклама

13082
Най-големите скандали с подвеждаща реклама

Всички преувеличават в рекламите си, но компаниите от този списък са стигнали до откровена лъжа, пише Business Insider.

Като потребители сигурно и вие сте били жертва на заблуждаваща, или откровено фалшива реклама.

Вижте някои от най-известните подобни скандали. Някои от тях продължават и до днес:

Activia

Dannon твърди, че киселото им мляко регулира стомаха и помага при проблеми с храносмилането. В САЩ обаче са на мнение, че то не се различава от останалите кисела млека.

Рекламно лице на марката в САЩ беше актрисата Джейми Лий Къртис, а в рекламите се твърдеше, че свойствата на млякото са „клинично" изпитани.

Срещу Dannon в САЩ бяха заведени няколко иска. Компанията бе осъдена да плати 45 млн. долара и да промени рекламите си. В Европа компанията все още излъчва подобни реклами.

Definity - крем за очи

През 2009 г. компанията показа реклама за крем за очи с модела Туиги (тя навършва 62 г. следващата седмица), на които тя няма нито една бръчка около очите.

Естествено, оказва се, че рекламите са обработени. Великобритания ги забрани и обяви, че не само са фалшиви, но и са вредни.

Hyundai и конските сили на KIA

През 2001 г. Корейското министерство на строителството и транспорта обяви, че компанията е завишавала конските сили на автомобилите, като при някои случаи това завишение стига до 9.6%.

В Калифорния бе заведен колективен иск срещу компанията, а тя трябваше да плати между 75 и 125 млн. долара обезщетение.

Groupon и туристически реклами

Groupon бе осъдена от туристическа компания в Сан Франциско, която твърди, че Groupon използва ключови думи, свързани с известни туристически обекти, за да генерира обяви, но всъщност не предлага нищо, свързано с тези туристически обекти.

Делото тече в момента

Classmates.com

Милиони хора са се регистрирали в Classmates.com след като са получили и-мейл, в който се казва, че стари техни познати от училище (без да се споменават имена) ги канят в сайта.

След като се регистрират става ясно, че никой не ги е канил, а сайтът дава възможност да каниш стари познати.

Американци заведоха иска за подвеждаща реклама. Компанията ще трябва да плати по 3 долара на всеки, който е получил такъв лъжлив мейл, или общо 9.5 млн. долара.

Kellogg

Компанията твърдеше, че нейните зърнени закуски подобряват имунната система на децата, благодарение на това, че дават 25% от дневната доза антиоксиданти, плюс витамин A, B, C и E, но няма факти, които да доказват, че храните наистина помагат на имунната система.

Преди това пък компанията твърдеше, че нейни закуски повишават способността на децата да се концентрират с 20%. Клинични изпитания не доказах такова нещо.

Airborne

Хранителната добавка Airborne беше голям хит през 90-те години в САЩ. Твърдеше се, че предпазва от микроби, бактерии и болести като грип и настинка.

Нямаше обаче доказателства и това доведе до огромен скандал в САЩ.

Компанията бе осъдена да плати 23.3 млн. долара, а по-късно и още 7 млн. долара.

Extenze

Компанията твърдеше, че е клинично доказано, че техният продукт удължава определена част от мъжкото тяло. След като не успя да покаже нито едно доказателство, тя бе осъдена да плати 6 млн. долара, а клиентите си останаха разочаровани.

New Balance

Компанията твърдеше, че благодарение на техните маратонки, хората изгарят повече калории.

Твърдеше, се че маратонките имат технология, благодарение на която активират мускулите на прасците, както и задния бедрен мускул и квадрицепсите. Маратонките струваха около 100 долара.

Компанията бе осъдена да плато 5 млн. долара, след като проверки не видяха никаква специална технология в продукта.

Kashi

Компанията предлага зърнени закуски, като твърди, че са органични и изписва "All Natural" на опаковките. Оказва се обаче, че те съдържат преработени и почти изцяло синтетични съставки.

Дъвки Eclipse

Компанията твърдеше, че новата им съставка - екстракт от магнолия убива бактерии.

Потребители обаче заведоха иска срещу производителя Wrigley през 2009 г.

Wrigley ще трябва да промени надписите на рекламите си и да плати между 6 и 7 млн. долара компенсации.

Още любопитни новини във Facebook

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Бохем
# 0
21:01 | 12 January 2012
А какво точно значи "екстракт от перли", какъвто според рекламите има в разни пасти за зъби, прахове за пране и т. н.? Или пък разни добавки за готвене, рекламите на които са от сорта на "За да сготвите пиле с картофи ви трябват пиле, картофи и еди си каква добавка", като всъщност добавката е излишна?
Гост
# 1
11:09 | 19 September 2011
Power Balance - гривни който повишават концентрацията и балансират човешката енергия. Наскоро компанията производител беше принудена да признае, че всъщност няма нищо такова.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.970 -0.13%
  • BGREIT 113.630 0.01%
  • BGTR30 546.670 -0.18%
  • BGBX40 131.040 -0.25%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1747 1.1748
  • GBP/USD 1.3230 1.3231
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9896 0.9897
  • USD/CAD 1.2781 1.2783
  • AUD/USD 0.7561 0.7562
  • USD/BGN 1.6648 1.6651
Ask Bid
  • DOW JONES 23356.28 23360.28
  • S&P500 2578.02 2578.52
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5317.62 5319.62
  • DAX 12994.09 12996.09
  • FTSE 100 7380.81 7382.31
  • ПЕТРОЛ 56.74 56.80
  • ЗЛАТО 1290.70 1291.20
  • СРЕБРО 17.16 17.19

Видео