Google си върна лидерската позиция при най-скъпите марки в света в класацията на BrandZ, след като поскъпна с 32% спрямо година по-рано до 229 млрд. долара.

Миналогодишният победител Apple заема втората позиция с 228.46 млрд. долара, като спрямо 2015 г. е отчетен спад от 8 на сто.

Само още четири марки в света са оценени на повече от 100 млрд. долара. Това са Microsoft (121.8 млрд. долара), AT&T (107 млрд. долара), както и Facebook и Visa, чиито оценки са респективно 102 и 100 млрд. долара.

Съвкупната оценка на 100-те най-скъпи марки в света днес е 3.4 трилиона долара, като спрямо 2015 г. нараства с 3%.

Най-голям скок в оценката си сред топ 20 отчитат технологичните компании Amazon и Facebook, добавили 59 и 44%, като социалната мрежа попада в челните десет за първи път в 11-годишната история на класацията.

Сериозно поскъпване отчита и друга популярна у нас марка – Starbucks, оценена вече на 43.5 млрд. долара или с 49% повече спрямо година по-рано.

В топ 10, освен Amazon, заемаща седмата позиция попадат още Visa, Verizon, McDonald's и IBM.

Единадесета се нарежда китайската интернет корпорация Tencent, изпреварила Malbroro и Coca Cola.

Една от най-големите щатски банки Wells Fargo заема 14-а позиция, като след нея остават China Mobile, General Electric, UPS, Alibaba, Disney и Mastercard.

За да се попадне в топ 10 на BrandZ, оценката на компанията трябва да е най-малко 10.44 млрд. долара.

Четете още: Това е най-голямата технологична битка в момента