Мистериозен корабен магнат е единственият милиардер столетник

1646
Мистериозен корабен магнат е единственият милиардер столетник

© YouTube

Най-младитe милиардери в света могат да науча някои неща от най-възрастния. Тази титла в момента принадлежи на 100-годишния Чанг Юн Чунг, корабен магнат от Сингапур, който ръководи компанията си от над 50 години и едва напоследък показва признаци на забавяне на темпото.

Чанг се превърна в най-възрастния милиардер в света, когато Дейвид Рокфелер - последният жив правнук на петролния магнат Джон Д. Рокфелер, почина през 2017 г. на 101-годишна възраст.

Така щафетата бе предадена на Чанг, когато той бе на 98 г. След него в момента се нареждат Алойзио де Андраде Фариа (98 г.) - бразилски лекар, насочил се към банкерството, чието състояние в момента възлиза на 2.2 млрд. долара; и Марсел Адамс, също на 98 г., кандаски имотен инвеститор с 1.7 млрд. долара.

Никак не лош начин за Чанг да стартира 11-ото си десетилетие на този свят.

Роденият през 1918 г. Чанг, известен още като Тео Уун Тионг, започва кариерата си в корабния бизнес в Сингапур през 1949 г., като работи за други компании в продължение на 18 години, преди да започне собствен бинес, пише Time.

Извън постиженията му в бизнеса, за Чанг, който избягва светлината на прожекторите, се знае много малко. В едно от редките си интервюта той споделя тайната си за успеха: “Работя здраво и съм честен с всички хора,” казва той. “Каквото обещая, винаги го изпълнявам. Това е моят принцип.”

Чанг основава Pacific International Lines през 1967 г. само с два кораба. В следващите десетилетия компанията разширява дейността си и започва да превозва контейнери, а в момента разполага със 160 плавателни съда. Това е най-голямата непублична корабна компания в Сингапур.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by PIL SINGAPORE (@pilsingapore) on

 
Pacific International Lines предприема интересни ходове и в технологичния сектор. Компанията работи по иновации в търговската логистика, използвай болокчейн, в партньорство с пристанищния оператор PSA International и IBM.

Целта на това партньорство е да се намалят разходите и да се опрости сложната обмяна на документи при корабния транспорт.

Разрастването на компанията направи Чанг един много богат столетник. Неговото състояние се оценява на 1.9 млрд. долара към настоящия месец, според Forbes.

Чанг най-накрая делегира част от правомощията си, като наскоро предаде контрола над компанията на едно от 14-те си деца. През април тази година той обяви, че напуска поста председател, предавайки го на своя син и управляващ директор Тео Сион Сенг.

Чанг също така се оттегли от борда на директорите, въпреки че остава почетен председател и ще изпълнява ролята на консултант.

“Работя с Тео Сионг Сенг от повече от 30 гдини и съм сигурен, че той може да бъде лидерът, който да води компанията напред,” заяви Чанг.

Ако синът му последва стъпките на баща си, бъдещето му в корабните превози изглежда доходоносно.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg