Най-добрите градове за велосипедисти
Градското колоездене по време на почивка е чудесен начин да опознаете града от местна гледна точка, да бъдете екологични и да разгледате повече неща в рамките на един ден.
Все повече градове насърчават пътниците да бъдат зелени, като въвеждат специални велосипедни алеи, лесно достъпни схеми за велосипеди под наем и специални пътеки по протежение на забележителностите и през паркове.
Някои места са просто идеални за колоездене и правят всичко, за да стимулират този тип придвижване. Ето част от тях:
Копенхаген, Дания
Колоезденето в Дания има дълга история. Още през 80-те години на 20-и век използването на велосипеди от жителите на Копенхаген е най-лесният, най-здравословен, най-евтиният и най-бърз начин.
Колоезденето е предпочитаният начин на транспорт в града и тук има повече велосипеди, отколкото граждани. Датската столица има повече от 280 мили писти за велосипеди и светофари, а по време на пиковите часове и специални привилегии над автомобилите (всъщност само 29% от жителите на града имат собствена кола).
Амстердам, Холандия
Амстердам е може би най-известният велосипеден град в света. Не само, че 800 000 местни жители пътуват с велосипеди, но и равният терен също прави карането по тесните, криволичещи улици на историческия център забавна дейност за посетителите.
Изучаването на града на велосипед ви позволява да видите много забележителности, но най-добре е да избягвате пиковите часове (8-9 часа и 17-18 часа), когато има хиляди велосипеди по пътя.
Портланд, Орегон
Най-големият град на Орегон се счита за традиционния център за колоездачи в САЩ и има най-голям дял от пътуващите с колело в страната (около 7%, в сравнение с Копенхаген, който има 35%). Портландската схема за споделяне на велосипеди включва 1 000 ярки превозни средства на 100 станции и струва само 2.50 долара за наем.
Известен с екологично съзнание и новаторско мислене, Портланд разполага с велосипедна инфраструктура от световна класа с "велосипедни булеварди", пешеходни алеи в центъра на града и дори летище, подходящо за велосипедисти.
Севиля, Испания
Може да се окаже изненадващо в този списък, но Севиля е нов град във велосипедните класации. За разлика от останалата част на Испания, колоезденето в столицата на Андалусия се е увеличило повече от десетократно само за няколко години. Днес има 70 000 велосипеда, които се използват всеки ден - огромен скок отпреди около десетилетие.
Инициативите включват централни булеварди, които са затворени за всички, с изключение на велосипедите, както и въвеждането на схема за наемане на колела в целия град. Поради топлия климат колоезденето никога няма да се превърне в най-популярния транспорт в Севиля, но е чудесна възможност за по-хладните месеци.
Гент, Белгия
Малко градове са толкова страстни любители на колоезденето като Гент. Не само че местният туристически офис е създал различни тематични маршрути, за да гарантира, че посетителите ще видят много от известните места, но най-важното е, че велосипедистите имат право на път.
Освен това, на първата велосипедна улица в Белгия автомобилите бяха понижени и трябва да останат зад велосипедите. Тук има и повече от 700 еднопосочни улици, където можете да влезете, ако сте на колело, а най-хубавото е, че лесно ще изгорите шоколадът и вафлите, които са задължителни за всеки посетител.
Монреал, Канада
Монреал отдавна има репутация на град, който е идеален за велосипедисти, но колоезденето в канадския метрополис има няколко недостатъка. Градът е хълмист, а дългите зими са студени и това прави пътищата невъзможни за каране.
Все пак колоезденето е популярно в Монреал с 5 000 велосипеди Bixi за публично ползване и почти 150 мили от колоездачни алеи, които са отделени от останалия трафик.
Берлин, Германия
Пътуванията с велосипед правят разстоянията по-малки, особено в разпръснат град като Берлин. В столицата на Германия велосипедите представляват около 13% от дневния трафик, а все повече посетители се радват на обиколка на две колела, особено по протежение на Berliner Mauerweg.
Популярни места за каране на колело са по протежение на Берлинската стена, паркът Tiergarten или многобройните езера на Берлин. За да стигнете до там, просто се качвате на трамвая или на метрото, като може да вземете велосипед на цената на билет за обществения транспорт.
Буенос Айрес, Аржентина
Само за кратко време столицата на Аржентина значително подобри инфраструктурата за колоездене, като създаде над 87 километра велосипедни алеи и система за споделяне на велосипеди (Ecobici), която ги предлага безплатно денонощно.
Туристическият съвет на Буенос Айрес има няколко безплатни колоездачни обиколки в разнообразните квартали и покрай известни забележителности, тротоарни кафенета, стари сгради. Тъй като градът е предимно равен, колоезденето е най-бързият и най-приятен начин да се разхождате.
Страсбург, Франция
Страсбург е френският град за велосипеди номер едно с най-голямата мрежа в страната, а около 14% от населението на града са велосипедисти. Старият град е предимно без автомобили, а велосипедистите могат да карат и в околностите му по каналите и през различни паркове и градини.
Околностите на Страсбург съставляват френско-германски маршрут по двата бряга на река Рейн. Тя е с дължина 52 мили и обхваща провинцията, горите, тревните хълмове и 19 укрепления, които дават името на маршрута.