Морски водорасли

Тъй като климатичната криза накара хората да мислят два пъти за това, което произвеждат, много дизайнери се обърнаха към водораслите като устойчива алтернатива на пластмасата и други материали.

Луиза Калфелт и Жасмин Линингтън използваха плат, наречен SeaCell, съставен от морски водорасли и евкалипт, за да създадат устойчиви алтернативи, съответно на памперсите за еднократна употреба и материалите, използвани в модата.

Ученичката по бизнес и дизайн в Копенхаген Катрин Ларсен разработи начин морските водорасли да се използват като сглобяеми панели, а на участници в Лондонския маратон бяха предложени капсули за консумация на морски водорасли вместо пластмасови бутилки.

Паякова коприна

На същата екологична линия през тази година на преден план излязоха дрехи от веган паякова коприна. Например, биотехнологичният стартъп Spiber създаде първото налично в търговската мрежа яке, направено от синтетична паяжина, за The North Face.

Adidas и Stella McCartney също са работили с калифорнийския стартъп за биотехнологични продукти Bolt Threads, за да пресъздадат версия на протеините, открити в паяковата коприна, и създават "напълно биоразградимата тенис рокля" Biofabric.

Адаптиращи се материали

Умните, адаптивни материали също са популярни сред дизайнерите. Модният дизайнер Ying Gao създаде двойка автономни, роботизирани рокли, които реагират на определени цветове в непосредственото им обкръжение, като се движат сякаш са живи.

Изследователите от Университета в Мериленд изобретяват текстил, изработен от полимерни влакна, покрити с въглеродни нанотръби, които затоплят носещите ги, когато е студено и ги охлажда, когато е горещо.

Остатъчни животински продукти

Въпреки че веганският дизайн е във възход тази година, някои дизайнери заеха различна позиция, използвайки остатъчни животински продукти, които иначе се изхвърлят.

Датската дизайнерка Катрин Барбро Бендиксен използва кравешки черва, за да направи серия от скулптурни светлини, състоящи се от полупрозрачни тръбички, които се усукват около LED приспособление.

Shahar Livne също проектира чифт трейнъри с алтернативни кожени вложки, изработени от животински мазнини, кости и кръв, взети от кланици, а Reykjavík studio At10 създадоха биопластична опаковка от кожата на животно.

Целулоза

Друг органичен материал, към който дизайнерите погледнаха тази година, беше целулозата - органично съединение, което придава на растенията структурата им.

Meydan Levy разработи серия ядливи изкуствени плодове, съставени от 3D отпечатани целулозни кожи, които са пълни с различни витамини и минерали, докато Elena Amato използва съединението за създаване на устойчиви опаковки за козметика.

Елиса Брунато разработи начин за приготвяне на пайети от целулоза, извлечена от дървета. Според дизайнера кристалната форма на целулозата пречупва светлината и прави пайетите естествено блестящи.