BMW генерира по-голямата част от ръста на продажбите си от електрически автомобили, а не от традиционните превозни средства, ползващи двигатели с вътрешно горене, според главния финансов директор на компанията Валтер Мертл.

"Повратната точка за двигателите с вътрешно горене вече е настъпила", казва Мертл по време на кръгла маса за медиите, като добавя, че според него тя е била достигната от автомобилния производител още през миналата година.

Той прогнозира, че "сегашните продажби на автомобили с вътрешно горене ще продължат, а след това леко ще спаднат", тъй като се очертават ограниченията за бензинови и дизелови автомобили да влязат в сила.

По-малко хора купуват употребявани EV, което пречи и на пазара на новитеКупувачите ги избягват поради липсата на субсидии, желанието да изчакат по-добра технология и продължаващите недостатъци на инфраструктурата за зареждане

Коментарите на финансовия директор идват в момент, когато европейските производители все повече насочват фокуса си към електрически превозни средства, предвид двете забрани от 2035 г. за автомобили, използващи изкопаеми горива, във Великобритания и на континента.

Въпреки това някои предупредиха, че директният подход може да не е най-ефективното икономическо средство за постигане на екологичните цели, като същевременно се поддържа високо производство, пише Fortune.

BMW предупреди, че вместо това политиците трябва да се съсредоточат върху постепенни цели, за да запазят възможността за избор на клиентите, тъй като електромобилите обикновено са по-скъпи.

В интервю за City A.M. през октомври главният изпълнителен директор на Seat и Cupra Уейн Грифитс заяви, че по-прагматичен подход би бил стимулирането на електрическите автомобили и подобряването на лошата инфраструктура за зареждане.

Как електромобилите ускоряват края на петролната ераВъпреки проблеми като високи цени и липса на зарядни станции електрическият преход продължава с пълна пара

През миналата година около 15% от продажбите на BMW идват от електромобили, а целта на компанията е до 2026 г. този дял да достигне една трета. През въпросната година BMW има план да пусне на пазара шест нови модела от линията си "Neue Klasse", предназначена само за електрически превозни средства, което представлява усилие на стойност няколко милиарда евро за преодоляване на технологичното изоставане от конкурентите, пише Reuters.

Но Мертл казва, че маржовете на компанията за традиционните автомобили с ДВГ и EV няма да достигнат паритет преди 2026 г. поради по-високите разходи, свързани с новите технологии за батерии.

BMW се придържа към предварително обявената си цел за 3 милиона продадени автомобила до 2030 г. с марж от 8-10%, консервативна цел, която е по-ниска от очаквания за 2023 г. от около 10,3%.

Главният изпълнителен директор на компанията Оливер Ципсе заяви през септември, че тя ще бъде "поне също толкова печеливша при мащабна продажба на електромобилите Neue Klasse", подкрепена от по-ниските им разходи за батерии и по-високата ефективност на киловатчас.