Стартъп компанията за онлайн разплащания Checkout.com повиши пазарната си оценка до 5.5 млрд. долара, което я изведе сред най-скъпите финтек компании в Европа, пише CNBC.

Основаната през 2012 г. лондонска компания успя да набере нови 150 млн. долара финансиране. Това се случва само година, след като Checkout.com набра 230 млн. долара при оценка от 2 млрд. долара.

В този период компанията постигна впечатляващ ръст, тъй като обемите на трансакциите нараснаха с 250%. Клиенти на Checkout.com вече са компанията за онлайн търговия Robinhood, сингапурското приложение за споделено пътуване Grab и др.

Checkout помага на бизнеси, включително Samsung, Adidas, Deliveroo и Virgin, да приемат широка гама от разплащания чрез техните онлайн магазини по света.

Днес компанията има еднаква оценка с шведската компания за онлайн разплащания Klarna и британската дигитална банка Revolut. Трите компании обаче са далеч от щатската Stripe, която достигна оценка от 38 млрд. долара при последния кръг на своето финансиране.

Checkout.com обяви 2.3 млн. печалба и приходи от 74.8 млн. долара за 2018 г., като все още не е обявила данните за 2019 г. Компанията вече има 750 служители в своите 13 офиса, което е с 50% повече спрямо предходното набиране на капитал.

Доклад на Bain & Company прогнозира, че дигиталните методи на разплащане ще растат с по 10% годишно и до 2025 г. ще съставляват 67% от обемите.