Coca-Cola може отново да започне да използва стъклени бутилки за многократна употреба - като опит за противодействие на инфлацията, съобщава Ройтерс.

Американската компания предупреди, че потребителското търсене може да се забави, тъй като инфлацията не показва признаци на охлаждане. Тя смята да предложи по-достъпни и презареждащи се стъклени бутилки на пазарите, които са изправени пред най-сериозните повишения на цените.

За момента обаче търсенето на газирани напитки и други пакетирани храни остава силно, въпреки увеличенията на цените, които са резултат от по-високите разходи на материалите за производство - от алуминиевите кутии до захарта, труда и транспорта.

Главният изпълнителен директор на Coca-Cola Джеймс Куинси каза, че устойчивостта на търсенето няма да продължи вечно и че в близко бъдеще поскъпването на стоките ще започне да се отразява на потреблението.

Procter & Gamble (PG.N) по-рано този месец заяви, че очаква търсенето на козметичните ѝ продукти в САЩ да отслабне, тъй като летните увеличения на цените ще окажат влияние върху покупките на американците.

Coca-Cola обяви най-голямото придобиване в историята сиCoca-Сola придобива пълен контрол над компанията за спортни напитки Bodyarmor срещу 5.6 млрд. долара

За да се подготви за очаквания спад в покупателната способност на потребителите, Coca-Cola заяви, че ще разшири разпространението на по-евтините стъклени бутилки за връщане или презареждане на развиващите се пазари в Латинска Америка и Африка.

Освен това компанията ще експериментира с бутилки за връщане в югозападните региони на САЩ.

Нетните приходи на Coca-Cola нараснаха с 16% до 10.5 милиарда долара през първото тримесечие на тази година, а акциите ѝ бележат ръст от 11.4% от началото на годината.

Компанията заяви, че спирането на операциите ѝ в Русия ще повлияе на годишната печалба с 4 цента на акция и на годишните нетни приходи с около 1-2%.