Младите хора обикновено избират компании, които ще ги подкрепят не само от гледна точка на социалните придобивки, но и при придобиването на умения.

Те са "жадни" за знания и ги търсят в най-различни сфери, не задължително свързани с конкретната им работа, а такива, които ще останат и ще са им полезни в свободното време. Това заяви Даниела Долапчиева, директор Човешки ресурси за Европа в Sutherland Global, която взе участие в 12-ото издание на форума Шумът на парите.

"По-голямата част от нашите служители, около 70%, са представители на поколението Z. Това е поколение, израснало в интернет. Те имат информация, която е достъпна на момента и са свикнали да взимат информирани решения, макар и да са в началото на кариерното си развитие", заяви тя.

Според нея COVID-19 е катализирал промени, които от дълго време са били на дневен ред.

"От години се говореше, че ще станем по-дигитални, ще осигурим по-гъвкава заетост на служителите, но на практика повечето компании бяха заварени неподготвени от пандемията. Тя обаче ни даде възможност бързо да ускорим тези процеси и да останем свързани и комуникиращи, независимо от това къде се намираме.

Още през април миналата година успяхме да осигурим възможност за дистанционна работа на над 80% от нашите служители. Това е огромна промяна, която изискваше фокус върху вътрешните ни процеси и засегна всичко - комуникацията, подбора на служителите, приобщаването им в компанията и въвеждащото обучение", коментира Даниела Долапчиева.

По думите ѝ в тази нова среда се засилва не само комуникацията, като брой на интеракциите, но и нейното качество.

"При всяко общуване се стараем да дадем на колегите си информация, която е важна и ценна за тях. Служителите търсят подкрепа в работодателя си. При една ситуация, която е толкова несигурна, единственият сигурен остров е техният дом, а ние вече също сме в него. Този тип връзка между работодател и служител е в основата на изграждането на ангажираност", заяви тя.

Долапчиева прогнозира, че аналитичните умения в бъдеще ще са изключително важни.

"Промените, на които ставаме свидетели в момента, ще продължат да се случват. Лидерите вече не могат да си позволят да чакат, за да решат как да действат. Това трябва да се случва буквално в движение. Критичното мислене, иновативността - това са качества, които трябва да развиваме с приоритет в екипите си", коментира тя.