Ford прави крачка назад, която ще струва на компанията 2,7 млрд. долара. Автомобилният гигант преустановява опитите си да разработи автономна кола. В сряда Ford оповести, че няма повече да подкрепя финансово Argo AI - технология за напълно самоуправляваща се кола, в която още през 2017 г. бяха инвестирани 1 млрд. долара, пише CNN.

Вместо да кара Argo да разработи технология за самоуправляващи се автомобили без волани, спирачки или педали за газ - това, което е известно в индустрията като технология от ниво 4 или L4 - Ford ще продължи вътрешното разработване на по-ниско ниво на технология за автоматизирано шофиране. Новата цел е ниво 3 или L3. Тя позволява на водача да не обръща внимание на пътя при определени условия, като например на магистралата. Водачът обаче трябва да бъде нащрек през цялото време, за да поеме бързо контрола нас автомобила, ако се наложи.

Uber пуска автономни таксита до края на годината в партньорство с MotionalРоботаксито на Motional, базирано на IONIQ 5, ще бъде достъпно за водачи, които резервират UberX или Uber Comfort Electric

Решението на Ford означава затваряне на проекта Argo AI. Спадът в инвестицията на компанията в Argo доведе до заплащане на 2,7 милиарда долара през току-що приключилото трето тримесечие. Това доведе до загуба от 827 милиона долара през периода.

Ford отчете приходи от продажбата на автомобили в размер 37,2 милиарда долара - с 4 милиарда долара повече спрямо предходната година и с милиард долара повече от прогнозите на анализаторите. Приходите бяха подпомогнати от 3,4 милиарда долара от по-високите цени на превозните средства.

Извън главоболията с Argo, Ford изпитваше и други проблеми през тримесечието. Компанията се сблъска с недостиг на доставки, което я остави с около 40 000 автомобила в края на тримесечието. Возилата са произведени, но им липсват някои части, за да бъдат изпратени до дилърите. Компанията също така получи удар от 1 млрд. долара от по-високите плащания към доставчици и 1,5 млрд. долара повече разходи за суровини. Към това трябва да се добави по-малка печалба и марж на печалба на основния пазар в Северна Америка, дължащи се на по-високите разходи за суровини и загубата в Китай поради разходите, свързани с разработването на електрически превозни средства.

LG и Honda строят общ завод за батерии в САЩНов закон на САЩ им дава още по-голям стимул да произвеждат точно в Северна Америка

Нашето представяне в Китай и Европа не е толкова стабилно, колкото бихме искали да бъде, каза изпълнителният директор Джим Фарли. Добрата новина е, че Ford повиши целта си за парични средства за цялата година, които ще бъдат генерирани от бизнеса, до между 9,5 милиарда и 10 милиарда долара - увеличение от 5,5 милиарда на 6,5 милиарда долара - поради силата на автомобилните операции на компанията.

Акциите на Ford паднаха с 1% в следборсовата търговия след новините за печалбите. Голямата новина в отчета за приходите обаче беше сериозната промяна в посоката на самоуправляващите се превозни средства.

От компанията допълват, че в бъдеще ще предлагаг автономни коли, но това няма да стане скоро, предвид размера на инвестициите, които трябва да бъдат направени.

Същевременно Ford ще насочи усилията си към технологията за подпомагане на водача, която е по-близо до внедряване и която клиентите искат от новите си коли.

„Ние сме оптимисти за бъдещето на L4 ADAS (усъвършенствани системи за подпомагане на водача), но печелившите напълно автономни превозни средства в мащаб са далече и не е задължително да създаваме тази технология сами“, каза Фарли. Той допълни, че очаква да успее да намери работа за много от служителите на Argo във Ford, като ги накара да превключат скоростите, за да разработят L3 функции за подпомагане на водача.