Втората най-голяма пивоварна компания в света Heineken предупреди, че ще повиши цените на своите бири заради ефектите от инфлацията.

Компанията, която продава редица марки, сред които сайдера Strongbow, бирата Amstel и най-продаваната светла бира в Европа Heineken, посочи като причина за това нарастващите разходи за материали и енергия.

Изявлението на Heineken идва, след като основателят на бирата Cobra също заяви, че ще повиши цените заради "порочен" натиск върху разходите.

Нито една от двете компании не обяви с колко ще нараснат цените.

"Мисля, че не сме виждали подобни увеличения на цените и инфлация от едно поколение," заяви главният изпълнителен директор на Heineken Долф ван ден Бринк, цитиран от BBC.

Той също така смята, че увеличение на цените може да доведе до "намаляване на консумация на бира", тъй като потребителите ограничават харчовете си заради повишаващите се разходи за живот.

Шефът на Coca-Cola: Потребителите няма да приемат дълго по-високите цениВълната може да се обърне по отношение на готовността на потребителите да плащат по-високи цени, предупреди главният изпълнителен директор на Coca-Cola Джеймс Куинси

От Heineken обявиха, че производствените й цени се очаква да нараснат с около 15% заради удвояването на цената на ечемика, в сравнение с преди година, и нарастването на цените на алуминия с около 50%.

Транспортните и енергийните разходи за бизнеса също се увеличиха.

Всичко това се случва след една силна година за нидерландската пивоварна, в която потребителите харчеха сериозни средства за алкохол по време на пандемията.

От Heineken обявиха, че приходите на компанията са нараснали с 11.3% - до 21.9 млрд. евро през 2021 г., като продажбите на бира Heineken бележат повишение от 17.4%.

Печалбата на Heineken е нараснала с 80%, въпреки че от компанията предупредиха, че предстоящата година остава "несигурна" заради "инфлационни предизвикателства ".