IBM придобива платформите за корпоративна интеграция на Software AG за 2,13 млрд. евро, за да подсили предложенията си за изкуствен интелект и хибриден облак, съобщава Reuters.

В рамките на сделката технологичният гигант ще придобие платформите StreamSets и webMethods на Software AG. Двете звена формират т.нар. Super Ipaas бизнес на Software AG, стартиран през октомври. Те осигуряват интеграция на приложения, управление на интерфейси за програмиране на приложения (API) и интеграция на данни, наред с други услуги.

Мажоритарен собственик на Software AG е частната инвестиционна компания Silver Lake, която в момента притежава 93,3% от акциите на германската софтуерна компания след няколкомесечно поглъщане, което оценява доставчика на 2,6 млрд. евро.

"Възможността да обединим екипите на StreamSets и webMethods с IBM, за да създаваме иновации в изграждането на бъдещето на хибридните облачни решения и решенията от следващо поколение с изкуствен интелект за предприятията, е уникална за нас", коментира Кристиан Лукас, председател на надзорния съвет на Software AG.

Великобритания разследва инвестицията на Microsoft в OpenAICMA е първият голям регулатор, който сигнализира за потенциални рискове за конкуренцията, свързани със сделката
Сделката подлежи на регулаторни одобрения и се очаква да бъде завършена през второто тримесечие на 2024 г.

IBM загуби лидерската си позиция в AI, но мисли да промени това

Това придобиване е част от по-широката стратегия на IBM да си върне лидерската позиция в сферата на изкуствения интелект, заедно със скорошна промяна, която главният изпълнителен директор на компанията Арвинд Кришна определя като изключително важна.

През май компанията въвежда отново бранда Watson като част от преосмисляне на стратегията си за монетизиране на продуктите с изкуствен интелект. Тя създава развойното звено WatsonX, което помага на различни компании в "обучението, настройката и внедряването" на модели за машинно обучение.

Кришна казва пред CNBC, че продуктът вече е генерирал стотици милиони долари в поръчки през третото тримесечие, като сумата може да достигне милиард долара на година.

Човекът и AI ръка за ръка: 10 фундамента на когнитивната епохаТя бележи началото на това, което много анализатори разглеждат като Пета индустриална революция
Но IBM среща силна конкуренция в сферата на корпоративния изкуствен интелект в лицето на гиганти като Microsoft, Googlе и Amazon. Едновременно с това компанията отдавна е критикувана, че изостава в надпреварата за AI, особено когато става въпрос за печелене на пари от продукти.

Преди почти две години IBM продаде своето подразделение Watson Health за неразкрита сума на частната инвестиционна компания Francisco Partners. Сега компанията е в процес на продажба на климатичното си звено, включително мобилното приложение The Weather Channel и уебсайтовете Weather.com, Weather Underground и Storm Radar.

"Мисля, че това е справедлива критика, защото се забавихме да монетизираме и да превърнем наученото в реално използваеми продукти", признава Арвинд Кришна. “Началото ни беше погрешно".