Инфлацията удари продажбите на изкуственото месо на Beyond Meat
Американската компания Beyond Meat понижи прогнозата за приходите си за тази година и обяви съкращения на работни места, тъй като нарастващата инфлация подкопава усилията ѝ да направи своето по-скъпо растително месо по-достъпно за потребителите.
По-високите цени на месото на растителна основа забавиха ръста на продажбите в този сегмент, тъй като много от купувачите предпочитат да купуват пилешко и говеждо месо на по-ниски цени, заяви главният изпълнителен директор на Beyond Meat Итън Браун, цитиран от Ройтерс.
През второто тримесечие се наблюдава последователно свиване на продажбите на растително месо в домакинствата на САЩ за първи път от повече от четири години насам.
Сега Beyond Meat очаква приходи за 2022 г. от 470 до 520 милиона долара, в сравнение с предишния диапазон от 560 до 620 милиона долара. Анализаторите очакваха приходи от 559.4 милиона долара, според данните на платформата Refinitiv.
„Занижаването на финансовите прогнози поставя под въпрос колко дълго ще продължи ликвидността на Beyond Meat, с която компанията финансира бъдещия си растеж. Натискът върху модела само се засилва“, смята анализаторът на Oppenheimer Рупеш Парих.
Паричните средства на компанията възлизат на 454.7 милиона долара в края на второто тримесечие, а нетните парични средства, използвани в оперативните дейности, са на стойност 235.7 милиона долара.
Beyond Meat обяви, че ще се стреми да намали оперативните разходи, след като загубата от 1.53 долара на акция за второто тримесечие се оказа много по-голяма от очакванията на анализаторите. Те предвиждаха отрицателен резултат от 1.18 долара на акция.
За да постигне икономии от близо 8 милиона долара, Beyond Meat заяви, че ще съкрати приблизително 4% от глобалната си работна сила. В компанията работят над 1400 служители на пълен работен ден.
Нетните приходи на Beyond Meat също намаляват с 1.6% до 147 милиона долара за второто тримесечие.