Подемът на IPO пазара в САЩ е продължил и през второто тримесечие на 2011 г., като набраните средства са били над два пъти повече в сравнение със същия период година по-рано, показва доклад на PricewaterhouseCoopers LLP.

Набраните средства от първични публични предлагания в САЩ възлизат на 11.9 млрд. долара през второто тримесечие, в сравнение с 5.2 млрд. долара за същия период на 2010 г.

Това е било и третото поредно тримесечие, в което постъпленията от IPO-та надхвърлят 10 млрд. долара.

Все повече щатски компании излизат на борсата през тази година, възползвайки се от ръста в цената на акциите благодарение на програмата за количествено улесняване на Федералния резерв, както и от други фактори.

Цените на акциите на новоизлезлите публични компании са се повишавали средно с 9% в първия си ден на борсата, казват от PwC.

Технологичните компании оглавяват ръста с 16-процентно поскъпване в дебютния си ден на борсата. Цената на акциите на социалната мрежа за бизнес контакти LinkedIn Corp. нарасна повече от два пъти в деня на дебюта на компанията на борсата.

Броят на IPO-тата също скача до 47, в сравнение с 41 преди година и 32 през първото тримесечие. Само през месец май в САЩ е имало 22 първични публични предлагания на акции на компании, от които са набрани 6.2 млрд. долара.

През второто тримесечие други 77 компании са започнали процеса по провеждане на IPO, в сравнение с 52 компании през първото тримесечие.