Manchester United набра 233.3 млн. долара от първично публично предлагане вчера. Най-много поръчки е имало от инвеститори от САЩ, съобщава Bloomberg.

Отборът със 134-годишна история продаде 16.7 милиона акции, или 10% дял на цена 14 долара/акция.

IPO-то оценява отбора на 2.9 млрд. долара, което е с около 1 млрд. повече от Реал Мадрид.

Клубът е решил да предложи акциите на 14 долара, защото в този диапазон има голям брой инвеститори, които биха ги купили. Клубът не е искал да поема рискове, предвид няколкото големи IPO-та, които се случиха наскоро.

Акциите се покачиха временно с 1.4%, но приключиха първия си ден на борсата на цената от 14 долара.

Пазарът в САЩ бе временно замразен след IPO-то на Facebook, което набра 16 млрд. долара през май. В последствие обаче акциите се сринаха с 32%.

Това, с което клубът привлече инвеститори, бе ръстът на приходите му. През юли General Motors Co подписа 7-годишен договор с клуба, за да постави надписа Chevrolet на фланелките им. Договорът е за 559 млн. долара до 2012 г.

Договорът с компанията е за около 2 и половина пъти над това, което плаща сегашният спонсор Aon.