Първият технологичен стартъп осъществи успешно първично публично предлагане през тази година. Компанията Twilio пласира 10 милиона акции при цена от 15 долара всяка, на фона на предварително определения ценови диапазон между 12 и 14 долара.

Това е първото първично публично предлагане на стартъп от проведеното през ноември на миналата година на компанията Square.

Анализаторите обясняват защо акциите на компанията бяха пласирани над ценовия диапазон. На първо място, тя е в силно нагорещен сектор. Компанията оперира в предоставянето на кодираща платформа за разработчици, която им дава възможност да добавят глас и възможности за съобщения в техните приложения. Целта е да са задържат потребителите максимално в границите на едно приложение и това помага...

На второ място, предложеното количество е много малко. Десет милиона акции са на практика 10% от свободните акции. Предвид на силното търсене и цената се е повишила.

Успешното IPO бе важна стъпка за пазара на първични публични предлагания, който отчита много малък брой такива през тази година.

Средната цена на осъществените 39 първични публични предлагания е под средата на предварително обявените ценови диапазони – средно 12% под нея, според експерти.

Нежеланието на инвеститорите да плащат по-висока цена до момента е печеливша за тях стратегия. Средната цена на търговия на 39-те компании с IPO през тази година е с 21% над цената, при която са пласирали акциите си по време на IPO-то.

Разбира се, това не означава, че пазарът на IPO-та ще тръгне с нова сила нагоре. Обикновено на него му е необходимо много време, за да се възстанови от подобни травми, като тези, причинени му в началото на годината.

Добрите резултати от IPO-то на технологичния стартъп се очаква да окажат позитивно въздействие и върху това на японската компания за инстантни съобщения Line, която планира двойно листване – в Ню Йорк и в Токио.

Около 35 милиона акции на компанията ще бъдат предложени при цена между 25 и 28 долара на 14 юли.