Как COVID-19 помогна за рекордните продажби на Rolls-Royce?
Шефът на производителя на луксозни автомобили Rolls-Royce заяви, че причинените от COVID-19 смъртни случаи са помогнали на марката да продаде рекорден брой автомобили през миналата година, след като заможните купувачи са осъзнали, че “животът може да бъде кратък”.
Притежаваната от BMW компания е продала 5 586 автомобила през годината, което е с 49% повече от 2020 г. и най-високият брой в историята й, казва главният изпълнителен директор Торстен Мюлер-Отвос, цитиран от FT.
“Много хора станаха свидетели на това как техни близки и познати умират от COVID-19, което ги е накарало да мислят, че животът може да бъде кратък и по-добре да живеете сега, отколкото да отлагате. Това също помогна за големите продажби на Rolls-Royce.”
Около 5.5 милиона души са починали от COVID-19 в световен мащаб, като това е най-тежката пандемия от век. В Чичестър, Западен Съсекс и близките села, където се намира заводът на Rolls-Royce, 88 души са починали от COVID-19.
Търсенето на автомобилите от марката нараства в световен мащаб, като продажбите й се увеличават на всички пазари.
Ръстът се оглавява от Китай и Америка, които допринасят с по около 30% от продажбите. Европа и Близкия изток са допринесли с 20% и 10%, респективно. Продажбите на Rolls-Royce в Южна Корея и Русия също са силни, казва Мюлер-Отвос.
“Всички пазари процъфтяваха в световен мащаб, а това е нещо, което не бях виждал преди,” допълва той.
Повечето производители на автомобили през миналата година бяха засегнати от липсата на полупроводници, докато Rolls-Royce беше подмината, отчасти заради това, че произвежда по-малко автомобили и има нужда от по-малко чипове.
Мюлер-Отвос заяви, че собственикът BMW, която притежава и марката Mini, е помогнала на Rolls-Royce да си осигури чиповете, от които е имала нужда.
В основата на продажбите на марката през миналата година е моделът Cullinan, както и изцяло обновеният модел Ghost.
Rolls-Royce, която в момента продава единствено автомобили с 12-цилиндрови двигатели с вътрешно горене, ще пусне първия си електромобил - Spectre, в края на следващата година и се подготвя да предлага само електромобили до 2030 г.
Типичните купувачи на Rolls-Royce “нямат проблем с инфраструктурата,” казва Мюлер-Отвос, тъй като могат да зареждат електромобилите в домовете или офисите си.
Средната възраст на клиентите на Rolls-Royce е паднала до 43 г. през годината, което означава, че “на всеки 60-годишен клиент имаме клиент на възраст 20 години”, допълва той.