Levi Strauss & Co. излезе на печалба и отчете 156% скок на приходите през второто тримесечие след пандемична година, в която спортните долнища и клиновете бяха предпочитани пред дънките.

Модните тенденции обаче не са единственото нещо, което влияе на резултатите на компанията. Променящите се размери на облеклата също са изиграли роля.

Главният изпълнителен директор на Levi’s Чип Берг изнесе данни, според които 35% от потребителите в САЩ отчитат промяна в размера на талията си.

“При някои тя нараства, а при други намалява. И в двата случая обаче това е причина хората да обновят гардероба си,” казва Берг.

Изнесени през март данни показаха, че един на всеки 10 американци е качил над 20 кг, в сравнение с предходната година. Общо 42% пък казват, че са напълнели с повече, отколкото биха искали, или средно по 13 кг, пише Market Watch.

Levi’s: Перете дънките веднъж месечноЗащо шефът на модния гигант не пере дънките си с години?

С напредването на ваксинационния процес и завръщането на потребителите на партита и други събития, необходимостта от нови дрехи увеличава продажбите на компаниите за дрехи.

“По-свободните дънки съставляват близо половината от продажбите и при мъжете, и при жените през последното тримесечие, а това е доста значителна промяна, особено в сравнение с продажбите при жените през второто тримесечие преди две години,” казва Берг.

“С промяната на формата на дънките се променя и горната част от облеклото, както и обувките, като това наистина представлява една възможност за цялостно обновяване на гардероба на хората, а не само на дънките им.”

Акциите на Levi‘s поскъпнаха с 1.6% в петък след излизането на резултатите. Книжата на Kontoor Brands Inc. - собственик на марките Wrangler и Lee, се оскъпиха с 6.6% в последния ден от миналата седмица.

Стойността на акциите на Levi‘s нараства с 41.7% от началото на годината, докато ръстът за индекса S&P 500 е 16.1% за същия период.