Глобалният рекламен директор на NBCUniversal Линда Якарино е подала оставка, съобщават световните медии, позовавайки се на съобщение на компанията.

То идва ден след като Илон Мъск заяви в Twitter, че до 6 седмици платформата ще има нов изпълнителен директор без да обяви име, а The Wall Street Journal вече съобщи, че това ще е Якарино, която е в напреднали преговори за поемане на позицията.

Малко по-късно самият Мъск потвърди медийните спекулации. "Радвам се да приветствам Линда Якарино като нов главен изпълнителен директор на Twitter. Тя ще се фокусира върху бизнес операциите, а аз ще се заема с дизайна на продуктите и новите технологии", написа милиардерът.

Базираният в Сан Франциско Twitter е преименуван на X Corp, според самия Мъск и съдебни документи. Още преди да придобие компанията милиардерът обяви, че планира да я преименува на X - "приложение за всичко".

Линда Якарино се присъединява към NBCUniversal през 2011 г. и се издига до върха на глобалния рекламен бизнес на компанията, управлявайки около 13 милиарда долара годишни приходи.

WSJ: Линда Якарино от NBCUniversal преговаря за лидерския пост в TwitterСобственикът на Twitter Илон Мъск каза, че е избрал нов главен изпълнителен директор, но не спомена име

Откакто Илон Мъск завърши придобиването на Twitter за 44 милиарда долара през октомври миналата година и след това уволни висшето ръководство на компанията и хиляди служители, много компании спряха разходите си за реклама в платформата поради няколко причини. Сред тях бяха притесненията за увеличение на речта на омразата в Twitter, както и несигурността около посоката на компанията под новото ѝ ръководство.

Някои компании казват, че са възобновили разходите за реклама в Twitter, докато други все още стоят далеч от платформата.


Как Илон Мъск преобърна Twitter и собствената си репутация за 6 месеца Бъдещето на платформата никога не е било толкова несигурно, според анализатори

На този фон Якарино ще се сблъска с непосредствени предизвикателства като главен изпълнителен директор, включително привличането на рекламодатели, които обикновено осигуряват по-голямата част от приходите на Twitter. През 2021 г., годината преди Мъск да придобие платформата, рекламата представлява почти 90% от приходите на компанията. Приходите и коригираните печалби на Twitter са спаднали с приблизително 40% на годишна база през декември, съобщи по-рано The Wall Street Journal. Мъск каза през април, че Twitter може да отчете положителен паричен поток още през това тримесечие.

От 100-те най-активни рекламодатели в Twitter, преди Мъск да купи компанията, 37 не са похарчили нито долар за реклама в платформата през първото тримесечие на тази година, според фирмата за пазарни проучвания Sensor Tower, докато други 24 марки са намалили средните си месечни разходи за реклама в Twitter с 80% или повече.

Якарино е добре известна с близките си отношения с търговци и рекламни агенции, писа по-рано днес WSJ. Тя има репутация на упорит стратег в преговорите и е известна в индустрията с прякора „Кадифения чук“.