Нарушенията в работата на веригата на доставки все още се проявяват в световен мащаб, а ръководителят на най-големия производител на камиони предупреди, че недостигът на авточасти забавя производството на хиляди камиони от марката.

Главният изпълнителен директор на Daimler Truck Мартин Даум заяви пред CNBC, че настоящите проблеми с веригите на доставки са сред най-големите, които е виждал в неговата над 25-годишна кариера, което пък води до сериозни забавяния на производството на компанията.

“Подложени сме на огромен натиск по отношение на веригата на доставки,” заяви Даум, чиито камиони се използват и в други важни индустрии, като логистика и строителство.

“Бих казал, че това е една от най-лошите години в моята кариера в производството на камиони, в която понякога трябва да допълваме липсващите части на камион по три или четири пъти,” допълва той.

Производителят на камионите Mercedes-Benz Truck обяви по-рано този месец, че има признаци, че продължителният недостиг на чипове изглежда отслабва. Микрочиповете, или полупроводниците, са съществен компонент от съвременната автомобилна индустрия, а техният недостиг започна в разгара на пандемията от COVID-19 и в резултат на затворени заради нея заводи.

Нов проблем за производителите на чипове: Русия спира износа на неонОграниченията за износа идват точно когато индустрията и нейните клиенти започват да се отърсват от най-тежката криза на доставките

Според Даум обаче недостигът на други части също продължава да забавя производството на хиляди камиони в международната мрежа от заводи на компанията.

“Имаме над 10 000 камиона в няколко завода, на които им липсват по една или две части, а ние отчаяно претърсваме света за тези части,” казва той.

Инфлационният натиск също оказва сериозно влияние върху производството на Daimler Truck, тъй като разходите за енергия и суровини сега са значително по-високи.

Компанията също така води преговори за увеличението на заплатите на служителите.

Въпреки това производителят на камиони, сред чиито марки са още Freightliner, Western Star и Fuso, отбелязва и някои проблясъци. Само в САЩ има натрупано търсене на около 200 000 камиона, според Даум, вследствие на проблемите с предлагането през 2020 и 2021 г.

“Това ме кара да бъда оптимист, че 2023 г. няма да е прекалено лоша. А няма да е прекалено лоша е германски израз за може да бъде добра 2023 г.,” казва той.

Миналия месец Daimler Truck обяви 8% ръст на годишна база в продажбите за първото тримесечие, като приходите на групата нарастват със 17% за същия период.