Илон Мъск се нахвърли върху големите рекламодатели и Media Matters, група за наблюдение на медиите, след като няколко големи бранда решиха да преустановят разходите си за X - платформата за социални медии, която той притежава и управлява като главен технически директор, пише CNBC.

Късно в петък вечер Мъск пише: "В секундата, когато съдът отвори в понеделник, X Corp ще подаде термоядрен иск срещу Media Matters и ВСИЧКИ, които се сговориха в тази измамна атака срещу нашата компания. Техният борд, техните спонсори, тяхната мрежа от тъмни пари - и откриването им, и показанията ще бъдат славни за гледане".

Миналата седмица организацията Media Matters for America (MMFA) публикува доклад, според който реклами на популярни брандове в X, доскоро Twitter, са позволявали потребителски постове, подкрепящи пронацистки възгледи. Докладът се появи, след като Мъск лично публикува поредица от туитове, които Белият дом нарече "отвратително насърчаване на антисемитска и расистка омраза", посочва още медията.

Apple и водещите компании напускат X след антисемитски скандал с Мъск Белият дом обвини собственика на платформата в


В отговор на това много рекламодатели, сред които Apple, Comcast/NBC Universal, Disney, IBM, Lions Gate, Paramount Global и Warner Bros. Discovery, решават да спрат поне временно разходите си за реклама в платформата за социални медии.

Мъск на свой ред контрира с реклама на абонаментната версия на X, която е без реклами. След като се появява новината за решението на тези водещи брандове, той пише в X: "Премиум пакетът не допуска реклами във вашата времева линия. Много от най-големите рекламодатели са най-големите потисници на правото ви на свобода на словото".

Говорителят на X, Джо Бенаро, пък изпраща позиция на компанията до CNBC, в която се казва, че Media Matters "напълно погрешно е представила реалното потребителско изживяване" в социалната мрежа.

″Media Matters е създала алтернативен акаунт в X и умишлено е проследила чувствителни акаунти, за да курира публикации и да накара определени реклами да се появят във времевата линия, за да дезинформира рекламодателите относно техните публикации. Тези измислени преживявания можеха да бъдат създадени във всяка платформа за социални медии".

Бивш служител на Meta се обръща срещу компанията на свидетелската скамейка


Други социални мрежи като Facebook, Reddit и TikTok също се борят да ограничат зловредното съдържание в своите платформи. Самият Мъск обаче си навлече много критики за това, че в лично качество адмирира фанатични възгледи в собствените си публикации до своите над 163 милиона последователи, включително през последните седмици.

Не е ясно дали и кога X Corp. действително ще заведе дело срещу Media Matters, нито в коя юрисдикция. X е със седалище в Сан Франциско, докато медийният наблюдател е базиран във Вашингтон, окръг Колумбия.

Президентът на Media Matters Анджело Карузоне коментира:

"Далеч от защитника на свободата на словото, за какъвто се представя, Мъск е хулиган, който заплашва с неоснователни съдебни дела в опит да заглуши репортажи, за които дори е потвърдил, че са точни. Мъск призна, че въпросните реклами са били пуснати заедно с идентифицираното от нас пронацистко съдържание. Ако той ни съди, ще спечелим."