Meta има проблем с децата
Компанията на Марк Зукърбърг Meta Platforms за трети път попадна в напечена ситуация с Федералната търговска комисия (FTC) на САЩ заради обработка на данните на по-младите потребители.
Монетизирането им е сложно, както показа опитът на други платформи за социални медии.
Но това е двойно по-проблематично за Зукърбърг.
На него му е трудно да насърчи децата да влязат в мрежите му и да останат там, отбелязва Reuters.
Тази седмица антитръстовата агенция заяви, че компанията, която е на стойност 613 милиарда долара, не е предприела подходящи мерки за защита на децата в своята платформа Messenger Kids от 2017 до 2019 г.
Регулаторът иска да забрани на Meta да печели от продажбата на данните, които е събирала от потребителите, когато те са били под 18-годишна възраст, дори когато навършат пълнолетие.
Мащабното предложение може да не издържи в съда - то вече беше поставено под въпрос от един от комисарите на самата FTC. Но строгото послание на агенцията показва, че тя не отстъпва и на йота, когато става въпрос за добри практики.
Това е само един проблем.
Другият е, че Meta все още не е успяла да привлече нови и по-млади потребители.
Над 20% от потребителите на социалните платформи TikTok и Snapchat са на възраст под 18 години, в сравнение с около 5% във Facebook и 12% в Instagram, според Insider Intelligence.
Междувременно ръстът на потребителите на Meta се забавя, което намалява пазарния ѝ дял в рекламите в социалните медии.
И това не е поради липса на усилия. Миналия месец Meta отвори Horizon Worlds за потребители под 18 години, въпреки отпора на групи за защита на правата и американски сенатори.
Дори Meta да успее да убеди децата, че платформите ѝ са модерни, бизнесът ще бъде затруднен, ако родителите - и регулаторните органи, не могат да се доверят, че компанията ще защитава личните данни на непълнолетните.
Тези опасения не се отнасят само до компанията на Зукърбърг, тъй като няколко щатски законодатели в САЩ обсъждат законодателство, което би ограничило използването на социални медии от деца.
Все пак Meta ще трябва да измисли как отговорно да се приобщи към децата по начин, който е едновременно безопасен и печеливш, или да рискува да загуби още повече пазарен дял, допълва още Reuters.