TikTok пуска рекламен продукт за издатели
TikTok обяви, че пуска нов продукт, който ще позволи на издатели да продават реклами заедно с публикациите си – ход, който бележи значителна промяна в приложението за споделяне на видео, фокусирано върху независими създатели.
Продуктът Pulse Premiere е еволюция на програмата Pulse, която позволява на група от най-ангажиращите създатели на съдържание да събират половината приходи от видеореклами, които се появяват непосредствено след техните публикации в TikTok.
Новият продукт ще предлага подобни предимства за акаунти на избрани издатели, сред които Condé Nast, BuzzFeed и NBC. Докато Pulse е достъпен само за най-добрите 4% от публикациите на своите създатели – въз основа на показатели като харесвания, време на гледане и коментари – новият продукт ще продава реклами при всички публикации на участващите издатели, съобщава компанията, цитирана от The Wall Street Journal.
Възможността да се продават реклами в най-горещото приложение на социалните медии идва в момент, в който много издатели за изправени пред предизвикателствата на икономическите условия, което води до намаляване на разходите, включително съкращения в цялата индустрия.
За TikTok този ход създава още една възможност за приходи и помага за изграждането на връзката на приложението с рекламодатели и издатели.
„Става дума за това как наистина можем да диверсифицираме нашето портфолио“, коментира Рей Као, глобален ръководител на продуктовата стратегия за монетизиране в TikTok. Новият продукт има за цел да осигури повече прозрачност за рекламодатели, добавя той.
Pulse Premiere се появява и докато приложението, което е собственост на базираната в Пекин ByteDance, е изправено пред възможността да бъде забранено в САЩ, след като администрацията на Байдън изрази опасения за националната сигурност във връзка с поверителността на данните в платформата.
TikTok отхвърли твърденията за връзки на компанията с китайското правителство и предложи план от 1,5 милиарда долара за изолиране на операциите си в САЩ от Китай. Компанията също така се опитва да успокои рекламодателите, като омаловажава заплахата от пълна забрана, съобщава WSJ.
Рекламодателите използват TikTok, за да достигнат до младите потребители. Приложението е изтеглено повече от 4 милиарда пъти в световен мащаб и е най-инсталираното през 2022 г., според изследователската компания Sensor Tower. Повече от 150 милиона американци вече са в TikTok.
Очаква се приложението да привлече 2,5% от пазара на дигитални реклами в САЩ тази година, а приходите ѝ от реклами в страната да нараснат с 36% до 6,83 милиарда долара, според скорошна прогноза на компанията за пазарни проучвания Insider Intelligence.
Въпреки че все още представлява малка част от пазара на дигитални реклами, TikTok се приближава към господството на Meta и Google, които пък увеличиха своите предложения за видео в кратка форма. Очаква се Google и Meta заедно да привлекат почти 45% от приходите от дигитална реклама в САЩ тази година, според оценки на Insider Intelligence.
Издателите възприеха TikTok като място за позициониране на своите марки, но понякога се оплакват от липсата на възможности за генериране на приходи директно в платформата.
Conde Nast вече създава съдържание за TikTok чрез марки като Vogue, включително поредицата Beauty Secrets, която сега издателят има възможност да монетизира чрез новите опции за реклама.