Apple отчете второ поредно тримесечие на спад на приходите, но съобщи, че продажбите на iPhone са се увеличили поради силното търсене на развиващите се пазари.


Това е третият път в рамките на десетилетие, в който производителят на iPhone отчита последователни тримесечия на спад в приходите.


Приходите на технологичния гигант за второто му фискално тримесечие, приключило на 1 април, са 94,8 милиарда долара, което е спад от 3% спрямо предходния период. Нетната печалба спада с 3% на годишна база до 24,2 милиарда долара. Apple все пак надхвърля очакванията на анализаторите за 92,9 милиарда долара приходи и 22,6 милиарда долара нетна печалба за второто фискално тримесечие, според FactSet.


Главният финансов директор на Apple Лука Маестри коментира, цитиран от The Wall Street Journal, че компанията е изпитала трудности по отношение на потребителското търсене, което се отразява в намаляващите продажби на Mac и iPad, но iPhone се е представил особено добре на развиващите се пазари, което ѝ е помогнало "да компенсира някои макроикономически предизвикателства“.

Apple ускорява изнасянето на производството на iPhone от КитайСътресенията в iPhone City от последните седмици мотивираха Apple да забърза трансформацията на производствения си процес

Apple отбелязва силен ръст на продажбите на iPhone в Индия, Индонезия, Латинска Америка и Близкия изток. Маестри отбелязва, че Apple се справя добре на пазари като Индия отчасти поради последните си инвестиции в страната – нови магазини за търговия на дребно и фокус върху изграждането на общността на разработчиците на приложения там. Разсрочените планове на Apple и програмите за обмен правят продуктите на компанията по-достъпни в тези страни.


Миналия месец Apple отвори първия си магазин за продажба на дребно в Индия, което може да помогне за ускоряване на търсенето на iPhone през годината. Компанията разглежда Индия като потенциално основно място за по-нататъшна диверсификация на веригата си за доставки далеч от Китай. Основният производствен партньор на Apple, Foxconn Technology Group, също обмисля голяма експанзия в Индия, съобщи наскоро WSJ.


Защо глобалният бизнес гледа с очакване към Индия? Доводите за инвестиране в Индия са много и само се подсилват от последните геополитически промени

По време на разговор с анализатори главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук коментира, че „много хора в Индия навлизат в средната класа“ и че се надява това да се отрази положително на продажбите на iPhone.


Продажбите на iPhone са нараснали с около 1,5% до 51,3 милиарда долара, доста над очакваните от анализаторите 48,7 милиарда долара. Продажбите на водещия продукт на Apple се увеличават, тъй като потребителското търсене продължава да гравитира към най-скъпия телефон на компанията, iPhone 14 Pro Max, който представлява 24% от всички продажби на iPhone, според Consumer Intelligence Research Partners. Следва го iPhone 14 Pro с 22% от всички продажби за тримесечието, според изследователската компания.


Продажбите на най-високия клас модели на iPhone са от решаващо значение за стратегията на Apple през последните години за увеличаване на приходите в ситуация на забавящи се доставки. Търсенето на модели Pro е помогнало за повишаването на средната продажна цена на iPhone до $988 през тримесечието от януари до март от $802 през същото тримесечие на 2019 г., според Consumer Intelligence Research Partners.


Битката за AI: Всички се състезават, Apple мълчи. Но докога? Kомпанията обича да изчаква новите технологии да узреят и след това да се включи със своя собствена версия, но в случая ще ѝ се наложи да промени плана си

През първото си тримесечие, приключило на 31 декември, Apple се опитваше да поддържа търсенето на своите модели iPhone 14 Pro, тъй като веригата ѝ за доставки в Китай беше засегната от т. нар. политика за нулев ковид в страната. Приходите паднаха с 5% на годишна база за периода, което е първият им спад от близо четири години. Анализаторите очакваха голяма част от това незадоволително търсене на най-новите iPhone да прелее към тримесечието, приключило на 1 април.


За второто фискално тримесечие бизнесът с услуги на Apple нараства с около 5,5%, в съответствие с очакванията, но с по-бавен темп, тъй като според анализаторите компанията е изправена пред по-слаб дигитален рекламен пазар и по-малко разходи за мобилни видеоигри.


Действията, които най-добрите изпълнителни директори предприемат през 2023Корпоративните лидери се справят с рисковете, като същевременно намират възможности в предизвикателствата

Apple е последната от големите американски технологични компании, която отчита печалби. Миналата седмица инвеститорите приветстваха с умерен оптимизъм скромните резултати на повечето технологични гиганти, отразявайки подновения пазарен интерес към тях. Meta съобщи данни, показващи признаци на подобрение в дигиталната реклама. Alphabet отчете спад в продажбите на реклами, докато Microsoft съобщи за охлаждане на корпоративното търсене на облачни услуги. Акциите и на трите компании се повишиха, тъй като надхвърлиха прогнозите на анализаторите.


Акциите на Apple се покачиха с около 2% след затварянето на пазарите. Компанията съобщи, че е увеличила дивидента с 4% и че бордът е разрешил допълнителни 90 милиарда долара обратно изкупуване акции. Apple изкупи обратно акции за 89,4 милиарда долара през фискалната година, приключила през септември, и е изплатила на инвеститорите 14,8 милиарда долара дивиденти, според FactSet.

Може ли скокът на Apple в метавселената да разтърси несигурния пазар?Очилата за смесена реалност на Apple се очаква да бъдат пуснати през юни и да се продават за 3000 долара

Следващия месец Apple ще проведе годишната си конференция за разработчици, на която се очаква да обяви нов софтуер за своите устройства, както и да представи първия си нов голям продукт от почти десетилетие: слушалки, които обединяват виртуална и разширена реалност в едно устройство. Не се очаква обаче продуктът да има голям финансов принос в близко бъдеще, коментираха вече анализатори