"Годината на ефективността" на Марк Зукърбърг – призив, загатващ за ограничения, изглежда не се отразява на растежа на Facebook. През първото тримесечие на годината социалната мрежа на Meta е увеличила броя на потребителите си с 37 млн., като по този начин общият брой на дневните ѝ потребители е достигнал 2,037 млрд. Същевременно този на дневните потребители в "семейството от приложения" на компанията се е увеличил до над 3 млрд. потребители за първи път в историята, съобщава Engadget.

Компанията съобщава за този ръст в отчета си за приходите за първото тримесечие на 2023 г., който е първи, откакто Зукърбърг обяви, че Meta ще се фокусира върху "ефективността" на фона на икономическия спад, довел до съкращаването на хиляди работни места. И изглежда, че тази промяна показва някои признаци на успех, тъй като компанията отчита 28,6 млрд. долара приходи за тримесечието, което е с 3% повече от миналата година и е първият ръст на приходите ѝ от близо една година.

Приходите от реклами на Google спадат за второ поредно тримесечиеКакто Google, така и Microsoft, която също отчете печалби във вторник, показват забавящ се растеж, но също така и области на устойчивост


Въпреки този ръст обаче Зукърбърг потвърждава, че през следващия месец предстоят още съкращения. "Дори и финансовото ни състояние да се подобрява, продължавам да вярвам, че забавянето на наемането на служители, изравняването на управленската ни структура, увеличаването на процента служители на компанията, които са с технически профил, и по-стриктното приоритизиране на проектите ще подобрят скоростта и качеството на работата ни", казва той по време на разговор с анализатори.

Иначе звеното Reality Labs продължава да търпи големи загуби, като за тримесечието те са малко под 4 млрд. долара. Това е намаления спрямо 4,3 млрд. долара, които компанията загуби през предното тримесечие, но очакванията са през 2023 г. загубите на нейното подразделение за метавселената да надхвърлят 14,3 млрд. долара, загубени през миналата година.

По време на разговора с инвеститорите Зукърбърг заявява, че компанията все още дава приоритет на огромните си инвестиции в метавселената, дори след като все повече насочва вниманието си към генеративния изкуствен интелект.

Първи финансови отчети на технологичния сектор след рекордните уволненияИнвеститорите са в очакване да видят ще има ли резултат от невижданите досега съкращения в индустрията


"Има твърдения, че се отдалечаваме от фокуса си върху визията за метавселената", казва Зукърбърг. "Затова искам да кажа предварително, че това не е така. От години се фокусираме както върху изкуствения интелект, така и върху метавселената, и ще продължим да се фокусираме и върху двете."

Той добавя, че компанията се подготвя да пусне по-късно през годината своето "потребителско устройство за виртуална и смесена реалност от следващо поколение", след което осветява плановете си за създаване на "AI агенти" и други генеративни AI инструменти за приложенията на компанията:

"Мисля, че има възможност да представим AI агенти на милиарди хора по начин, който ще бъде полезен и значим. Проучваме чат преживявания в WhatsApp и Messenger, инструменти за визуално създаване на публикации и реклами във Facebook и Instagram, а с течение на времето и видео и мултимодални преживявания."