В днешно време роудстърите 507 на BMW са много търсени колекционерски автомобили, които се продават за милиони долари.

Когато обаче кабриолетите с две врати излизат на пазара в края на 50-те години на миналия век, продажбите на бързи спортни автомобили са толкова слаби, че почти докарват германския производители на луксозни автомобили до фалит.

И така, как точно спортен автомобил, който е достатъчно привлекателен, за да има звезди собственици, като Елвис Пресли, актьора Фред Астер и принца на Монако Рение, се представя толкова слабо сред потребителите като цяло?

И защо години след това останалите от онова време автомобили BMW 507 са толкова популярни сред колекционерите? Автомобил от 1957 г., който преди време е бил собственост на бившия шампион от Формула 1 Джон Съртис, беше продаден за близо 5 млн. долара през 2018 г.

Историята на модела 507 започва с Макс Хофман - живеещ в САЩ вносител на автомобили, който бил помогнал на Mercedes-Benz да разработи популярния си спортен модел 300SL в началото на 50-те години.

Хофман също така работел и като вносител за САЩ на германския автопроизводител BMW и успял да убеди компанията, че роудстър версия с две врати на луксозните седани 501 и 502 на BMW би била изключително популярна сред почитателите на спортни автомобили в САЩ, пише GQ.

Така през 1956 г. е представен роудстър моделът, който се отличава с изчистени линии и хромирани детайли около фаровете, чистачките и броните. Моделът 507 се предлагал и с мощен 3.2-литров, V-образен, 8-цилиндров двигател с мощност 150 конски сили, комбиниран с четиристепенна скоростна кутия. Колата развивала максимална скорост от над 210 км/ч.

Да се хареса на широката общественост обаче се оказало трудно и причината била проста - цената.

Автомобилите на Илон МъскПреди Tesla милиардерът Илон Мъск е имал доста други автомобили

Хофман искал BMW да може да продава по 5 000 автомобила годишно от модела 507 на цена от 5 000 долара всеки (което би се равнявало на около 48 000 долара днес, с отчетена инфлация). Високите разходи за производство обаче повишили цената до близо 10 000 долара (или над 96 000 долара в днешни пари).

Продажбите на автомобила са провал. (За сравнение, моделът Mercedes 300SL се продавал на цена от около 6 000 долара по онова време.)

В крайна сметка, BMW губи пари за всеки произведен автомобил от модела 507, което е причината компанията да произведе само около 250 броя, преди да спре модела през 1959 г. Повечето от тези кабриолети са с мек покрив, но има и 11, който са със свалящ се твърд покрив.

Провалът на BMW 507 създава на компанията такива финансови затруднения, че германският конкурент Daimler-Benz почти придобива BMW през 1959 г. Единствено инвестицията от страна на индустриалиста и акционер в компанията Херберт Кванд спасява BMW от фалит.

Компанията обаче се изправя на крака през 60-те години, когато малките й седани набират популярност.

Що се отнася до модела 507, относително краткият му производствен цикъл и фактът, че почитателите на автомобили все още оценяват изчистения му дизайн, помагат на роудстъра да се превърне в ценен колекционерски артикул в последните десетилетия.

През февруари бял роудстър BMW 507 от 1958 г. беше продаден от аукционната къща Sotheby’s на търг в Париж за 2.35 млн. долара.